Представяме ви: Mercedes EQE

0609
2021

Mercedes ще пусне и Е-клас с електрическо задвижване  – техниката и интериорът са ориентирани в посока EQS. Разгледахме автомобила отвътре!

До 2030 г. половината от продаваните нови автомобили Mercedes трябва да имат електрическо задвижване. Началото постави EQS, а в средата на 2022 г. ще се появи и EQE (вътрешен код: V 296). Електрическият   Benz е също толкова дълъг, колкото и Е-клас с двигател с вътрешно горене; световната премиера на „електрическия Е-клас“ ще бъде в рамките на откриващото се утре автомобилно изложение IAA в Мюнхен (7-ми до 12-ти септември 2021 г.), а пазарният старт ще бъде в средата на 2022 г. AUTO BILD вече разгледа колата отвътре! 

Mercedes EQE получава дизайна „One Bow Design“ на EQS

EQE притежава силуета на EQS. Mercedes наричат това „One Bow Design“ – линията осигурява по-добро място. С междуосието си от 3,12 метра автомобилът е доста дълъг. Калниците на EQE са по-издадени от тези на EQS, което означава по-спортна визия. Лимузината ще обединява „динамично пътно поведение със спокойно пътуване на дълъг път“.

HEPA-филтър против вируси и бактерии

Предницата притежава типичния дизайн на Mercedes EQ. Вместо цяла светлинна ивица има „сърдити” фарове. Срещу доплащане Mercedes ще монтират Digital Light. Затворената черна маска също е опционална – с малки звезди на Mercedes. Разбира се при желание получавате и AMG пакет. Със спортните брони EQE почти успява да постигне превъзходния коефициент на аеродинамично съпротивление на EQS (0,2). Автомобилът е оборудван и с HEPA-филтър, който пречи на вирусите и бактериите да достигат до кокпита. Задницата на модела е заоблена, но като цяло ни харесва повече от тази на EQS. През нея преминава светлинна ивица.

Огромен монитор като опция за Mercedes EQE

Кокпитът е едно към едно с този на EQS. Освен базовите конфигурации с два отделни монитора с различен размер, най-горе в ценовата листа е хипер-екранът. Стъкленият панел с широчина 141 с площ 2432 кв. сантиметра приютява три монитора. Третият е за мястото до водача и е активен, ако там седи някой. На него могат да бъдат прожектирани филми. Мониторът се деактивира веднага, щом водачът погледне към него: това се наблюдава чрез сензори за проследяване на погледа. Тази екстра се предлага и за EQS. В EQE се използва най-новото поколение на инфотейнмънт системата MBUX.

Иначе предлаганото място в кокпита е щедро, като единствено по-високите водачи имат малко място над главите.

Обемът на багажника – между 430 и 770 литра

Прехвърляме се отзад. Предлаганото място на втория ред е много щедро, Mercedes обещават 8 см повече пространство за краката в сравнение с E-клас. А пространството за главите? За да постигнат линия на покрива а ла Coupé, от Mercedes са направили трик. Панорамният покрив е изтеглен още назад, така че седящите на втория ред седалки са точно под него и имат повече място за главите. Вместимостта на багажника е между 430 и 770 литра.

EQE ще предлага пробег от над 600 км

Както и големия си брат, EQE използва платформата EV2. Засега ще се предлага батерия с капацитет 90,6 кВтч. Това осигурява пробег от над 600 километра. Благодарение на 400-волтовата техника EQE може да зарежда с 200 кВт., като от Mercedes засега не посочват точна стойност за времето за зареждане. Би трябвало EQS да успее да зареди ток за 300 километра за 15 минути.

Две моторизации за пазарния старт

За пазарния старт на модела ще се предлагат две моторизации. Номер 1 е EQE 350 с 210 кВт. (286 к.с.) и един мотор на задна ос. За втората още няма информация. Платформата предлага място за втори електромотор на предна ос – тоест номер 2 ще бъде с двойно задвижване и по-голяма мощност. Опционално за EQE ще се предлага въздушно окачване. С доплащане е и системата за задни завиващи колела. Тук има две опции – 4,5 и 10 градуса. Според слуховете EQE ще притежава автономно шофиране Level 3.

ИЗВОД

С Mercedes EQE достъпът до света на лимузините на Daimler става малко по-реалистичен. s Разбира се, че много от екстрите са доплащащи се. Дали обаче EQE ще успее да достигне големия си брат EQS и в други отношения?

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин