2019
С новия модел Puma Ford атакува сегмента на малките SUV-ове. Кросоувърът обаче не е наследникът на познатия ни Ecosport. Puma ще бъде нещо като спортна алтернатива на познатия си събрат. През 90-те години на миналия век малко спортно Coupe носеше това име – Puma.
Базата на Puma е Fiesta. С дължина от 4,19 метра кросоувърът обаче е с 14,5 сантиметра по-дълъг и с 6 сантиметра по-широк от своя събрат по техника. Въпреки значително порасналите си размери, Puma не тежи повече – със своите 1,2 тона произвежданият в Румъния SUV е по-тежък с 60 кг. От Ford са особено горди с новия мек хибрид и практичната концепция на багажника на Puma. Новият модел ще може да се поръчва от лятото, а първите доставки ще се осъществят в края на 2019 г. AUTO BILD предполага, че цената ще започва от около 34 000 лв. (за Германия).
Външният вид на Puma е подчертано спортен. Отпред автомобилът е получил познатата ни от Kuga муцуна с голяма радиаторна решетка. Калниците са издадени, а кръглите фарове са с LED техника и графика на светлините, наподобяваща тази на Ford GT. С мускулестите си калници моделът изглежда доста по-спортно от Fiesta. Скосената линия на покрива, в комбинация със смъкната задница карат Puma да изглежда като малко SUV-Coupé. Базовата версия е с 16-цолови джанти, докато временната топверсия „ST-Line“ (на снимките) е с 19-цолови. Задницата прилича малко на тази на Fiesta – също и заради LED-светлините. Под логото на марката има надпис Puma.
Във вътрешното пространство Puma не крие роднинската си връзка с Fiesta – принципно 80 процента от кокпита са същите. Акцентът е дигиталният кокпит с 12,3-инчов дисплей. Инфотейнмънт системата „Sync3“ ни е позната от други модели на Ford. Тя владее гласови команди, Apple CarPlay и Android Auto.
Предлаганото място отзад е съвсем прилично. Пространството за краката е наред, както и това за главите. Единствено, когато Puma е с опционалния панорамен покрив, могат да се появят проблеми за по-ръстовите пасажери. Затова пък стъкленият покрив създава просторна атмосфера. Хората от Кьолн са горди с интелигентната си концепция за багажника. Вместимостта му е 456 литра, като освен това той разполага с няколко нива.
Ford предлага за своя малък кросоувър голям брой асистиращи системи. Те са свързани с пакета Co-Pilot360. За Puma например се предлага адаптивен темпомат, свързан със система за разпознаване на пътните знаци. Срещу доплащане малкият SUV може да паркира сам.
Ford залага при Puma за първи път на нова технология за мек хибрид. Електрифицирани с нея ще бъдат 1,0-литровия Ecoboost двигател. 3-цилиндровият мотор е подпомаган най-вече при ниските обороти от задвижван от ремък стартер-генератор. Той заменя алтернатора и превръща произведената от рекуперация енергия в ток, който се акумулира в 48-волтовия акумулатор. Като цяло стартер-генераторът осигурява за кратко допълнителни 16 к.с. и 50 нютонметра. Двигателят е оборудван с по-голяма турбина, като електрическият бууст премахва турбодупката. Хибридната версия разполага със 155 к.с. Иначе 3-цилиндровият бензинов агрегат е със 125 к.с. Малко по-късно Puma ще се предлага и с дизелов мотор – става дума за 1,5-литровия EcoBlue-двигател, който също разполага със 125 к.с. Трите моторизации отговарят на норма Euro 6d-Temp, разполагат със система за изключване на цилиндрите и серийно са комбинирани с 6-степенна механична скоростна кутия. Ecoboost със 125 к.с. ще може да се комбинира и със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя.