2017
Новото VW Polo ще бъде по-просторно, по-приятно за каране, по-комфортно, по-сигурно и по-екологично. Дизайнът няма да бъде нещо революционно, а пълен хибрид и 4х4 не се предвиждат. Към момента от Волфсбург потвърдиха пускането на „мек“ хибрид, които ще разчита допълнителено на електрически 55 кВт и около 55 Нм въртящ момент. Така Polo трябва да осигурява удоволствие от шофирането! Естествено, ще има и по-скромни и по-икономични модификации. Например под формата на 1-литров 3-цилиндров двигател с 65, 75, 95 или 115 к.с. При дизелите с 80 или 95 к.с., „изстискани“ от 1,6-литров дизел, разходът ще бъде представян дори с цифрата 3 преди десетичната запетая. Искате повече мощност? Тогава д-р Фолксваген ще предложи на жадния за скорост пациент 1,5-литровия бензинов агрегат със 150 к.с. – или дори 2-литровия на Polo GTI с 200 „коня“.
Тествахме „големия“ 3-цилиндров двигател
В горещата (36 градуса) неделя в Южна Африка ние имахме възможността да покараме модификация с най-мощния 3-цилиндров агрегат. Той се мъчи да звучи сърдито, но „гласът“ му е наполовина скрит от шума на периферните агрегати. Двигателят със 115 к.с. ускорява пъргаво, въртящият момент (макс. – 200 Нм) се разгргъща неравномерно, а благодарение на ранните намеси нa ESP 17-цоловите гуми не биват претоварени. Когато гледате техническите данни на този „мъник“, ще откриете защо най-лявата лента би могла да бъде резервирана за него: 9 сек до 100 км/ч, 200 км/ч максимална скорост… и то при разход само 5 л на 100 км!
Динамика като при Golf
Polo VI е пораснал. Той е с 5 см по-широк, с 3 см по-нисък и със 7 см по-дълъг – а благодарение на добавените 10 см при междуосието мястото за коленете отзад е увеличено, багажникът също е станал по-голям. Днес обаче ние се интересуваме преди всичко от качествата на колата при шофиране. По отношение и на тях Polo диша във врата на Golf VII. И двете машини следват уверено зададената от водача посока, седят стабилно на пътя и са с по-комфортна настройка. По-малкият модел е по-маневрен, по-пъргав и се представя по-убедително на „стартовете“ на светофара. Ако не ви пука за статуса, ще се справите и с бонзай VW-то.
Seat Ibiza създава по-спортно усещане
Използването на новата платформа за двигател с напречно вграждане създава значително по-добри предпоставки за по-приятни изживявания зад волана. Ibiza може да е „по-остра“ и по-спортна – нo Polo прави впечатление на по-балансирано. Управлението в кокпита е много интуитивно, видимостта не може да бъде подложена на критики, а новите седалки са наистина удобни. Не можем да кажем нищо лошо нито за шумоизолацията, нито за качеството на изработка. Фината настройка на кормилното управление, спирачките, задвижването и окачването все още не е на стадий при заводски автомобил.
VW иска леко да свали цените
AUTO BILD очаква, че колата ще се появи на пазара още през 2017 г. – и е много вероятно премиерата да бъде по време на изложението във Франкфурт (14-24 септември). Въпреки новата техника VW вероятно леко ще свали цените – и ще печели повече от екстри, а не от базовите версии.