2025
Как Citroën DS се сбогува с феновете през 1975 година? С 1.455.746 произведени екземпляра и невиждано изобилие от екстри, предназначени за топ модела DS 23 Pallas.
Преди половин век, и по-точно – на 24 април 1975 година, са произведени последните бройки от легендарния Citroën DS. Така след две десетилетия на гребена на вълната един от най-култовите серийни автомобили в света завинаги отива в историята.
В процеса на своята еволюция DS е многократно усъвършенстван, което на пръв поглед звучи необичайно, имайки предвид неговата футуристична концепция. В случая обаче става дума не толкова за технически подобрения, а по-скоро за многообразие от опции, свързани с повишаване на комфорта. В самия край на производството си Citroën не изневерява на тази практика и успява да впечатли последните верни почитатели на модела с нов пакет екстри, които се предлагат за най-луксозното и най-добре оборудвано изпълнение DS 23 Pallas.
Въпреки че там на практика няма какво повече да се желае, очевидно има клиенти, които се нуждаят от нещо повече. И елитният френски производител с готовност им го осигурява. Интересно е да са отбележи, че освен стандартните аксесоари като люк, щори или допълнителни фарове, каквито се предлагат и от много други марки, Citroën добавя и нещо по-необичайно, което придава на DS 23 Pallas малко по-различен облик.
Това са непознатите за мнозина вентилационни отвори в предната броня, и декоративната дръжка на предния капак. Тези версии са изключително редки, а понастоящем са и много търсени от колекционерите заради своя характерен облик.
Интересната съпоставка между стандартното оборудване на топ модела DS 23 Pallas от 1975 година в стандартно изпълнение и с пълен комплект от фабрични екстри е подробно онагледена на приложената илюстрация.