Преди премиерата: BMW показа задницата на новия M3 Touring

1703
2022

Още през 2022 г. ще бъде представен първият сериен M3 Touring. Сега във видео от BMW изненадващо показаха задницата на комбито.

Това, че BMW ще произвежда сериен M3 Touring бе официално потвърдено от M GmbH още през лятото на 2020 г. Така за първи път комбито на M3 получи благословията на шефския етаж в Мюнхен, като е напълно възможно то да бъде показано още през 2022 г. Подходящо, тъй като през тази година M GmbH навършва 50 години. Докато комбито на M3 се появи на пазара, обаче ще мионат още няколко месеца – значи през 2023 г.

Сега покривалото е отчасти повдигнато за серийното комби на M3. Показват ни само задницата, но всъщност тя е и най-важна. Както се очаква Touring има масивна броня с дифузьор и четири крайни ауспухови тръби – като седана. .

Единствено спойлерът на покрива е малко по-сдържан. Разбира се BMW ще постави в предницата на Touring големите „бъбреци” и като цяло дизайнът на комбито няма да се различава от този на седана.

Тийзърите показват вътрешното пространство с голям извит дисплей

В края на януари в Instagram се появиха интересни тийзъри. Тама видяхме M3 Touring в маскирано състояние на замръзнало езеро в Швеция и станахме свидетели на нов детайл в интериора – комбито ще получи най-новата инфотейнмънт система на BMW iDrive 8 с голям извит дисплей, чиято премиера беше в електрическия  SUV iX. Там под извито стъкло са приютени 12,3-инчов дигитален кокпит и 14,9-инчов централен дисплей.

От тийзъра виждаме редуциран кокпит, като класическият въртящ/натискащ се превключвател ще присъства и в M3 Touring. M3 Touring обаче няма да е първата Серия 3 с нов интериор – това ще бъде фейслифтът на Серия 3.

Комбито може би ще се предлага само като Competition с 4х4

Има слухове, че BMW ще предлага комбито само във вариант Competition с двойно задвижване и автоматична предавателна кутия. Това ще означава, че базовият модел със задно задвижване, механична скоростна кутия и 480 к.с. ще отпадне – разочарование за традиционалистите.

Поне един от класическите добродетели на BMW е запазен: редовият 6-цилиндров двигател. Touring ще го получи както и седана. Означава: три литра работен обем, Twinturbo, мощност от 510 к.с. и максимален въртящ момент от 650 Нм. Заради по-голямото тегло спринтът от 0 до 100 км/ч ще се взима по-бавно – за 3,5 секунди.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв