Предвестникът на електрически VW T-Cross (ВИДЕО)

2810
2025

Да направи електрическата мобилност адекватна на нашите финансови възможности – това е кредото на VW, като хората от Волфсбург напоследък дават доста газ и ни представиха вече няколко студии на малки автомобили. Напр. ID.2 All или ID.Everyone. Сега тук с нас е следващата студия, която се нарича ID.Cross Concept и се явява електрически вариант на T-Cross.

За ID.Cross Concept от VW са създали нов дизайнерски почерк, който са нарекли Pure Positive, което означава „изцяло положителен“. Какво означава това? Основата стъпва на симпатия, т. нар. „секретни източници и стабилност“, която този модел следва да внушава на външния свят. Идеята е, колата да притежава приятелско излъчване, без нищо излишно по нея, ясни и максимално изчистени линии, а това личи още по предницата, която действително е силно редуцирана. В центъра с осветено лого на VW, което в този си вид вече ни е познато и от други студии. Към него са добавени 3-измерните дневни светлини, които са свързани със светлинна лента. Лаковото покритие е от черен мат, макар че това всъщност не е класическо черно, а умело възприема от цвета на каросерията един изключително фин зелен нюанс, в следствие на което нямаме обичайния ярък контраст, а много приятен визуален ефект. Единствените вертикални линии при предницата са допълнителните LED светлини отстрани, които в този вид са ни вече познати от ID.Buzz. При него съществуват абсолютно същите елементи, таке че тук в случая имаме препратка към друг модел на марката като част от новия дизайнерски почерк. Но като цяло предницата определено е максимално изчистена като стилистика. Намирам като цяло оркестрацията на светлините за много атрактивна, но това съвсем не е всичко, защото е предвидена също така светлинна анимация.

Да продължим сега с профила на автомобила. Умишлено се спираме близо до калниците, защото, както вече стана дума, темата за стабилността тук играе съществена роля, поради което калниците и планките по техните краища са изключително масивни. Видимо широки и атлетични, с което моделът не изглежда чак агресивен, но определено излъчва тази стабилност. Другата интересна тема са гумите, които са много специални и създадени конкретно за тази концепция. Конкретно тук са монтирани 21-цолови колела. Джантите са с тези красиви алуминиеви детайли и това черно матово лаково покритие, което всъщност не е истински черно.  Гумите са произведени от Goodyear, като много атрактивно дизайнът на джантите продължава по страничния профил на гумата. Естествено, при серийното производство, това за съжаление няма да остане така,

Автомобилът разполага също така с панорамен покрив и тъй като самият таван също е боядисан в цвета на каросерията, а пък колоните са издържани в черно, се получа т.нар. „ефект на хвърчащ покрив“, идеята е да се създаде усещане, че покривът сякаш независимо и самостоятелно се рее в въздуха.

ID.Cross Concept стъпва на платформата MEB Plus, което е доразвита версия на актуалната MEB платформа, която използва VW. През идната година се очаква ново поколение софтуер, което ще направи възможни нови и по-различни неща в автомобила, става дума за функционалности, които досега ни бяха познати единствено от по-висок клас автомобили. Освен това, тук е монтирана напълно нова система за задвижване. Тук разполагаме с предно задвижване. Това означава, че електродвигателят, както и електрониката на задвижващия тракт, са монтирани върху предния мост, от който се завъртат също така задните колела. Разполагаме с мощност от 155 кВт, това са 211 к.с. което си е доста сериозна мощност, с която човек уверено може да се движи напред. Максималната скорост е 175 км/ч. Което означава, че не се налага през цялото време да шофираме само с темпо 120 в дясната лента по германските магистрали, а когато се налага, може да дадем доста серозна газ, което намирам отново за много симпатично. От VW обявяват пробег според WLTP в размер на около 420 км. С други думи, това може би не е типичният автомобил за особено дълги преходи, но предвид идеята да бъде компактен SUV, за градския трафик, за ежедневните пътувания от точка А до точка Б, с него определено всички тези задачи ще могат да се изпълняват чудесно.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин