Пратеник от ада: тестваме Brabus с 900 „коня“ за 1 млн. лева


7
ное.
2020

AMG GT 63 S е абсолютният връх сред моделите с четири врати на Mercedes, поне докато не се появи GT 73. Ако не ви се чака обаче и искате нещо малко по-брутално, Brabus вече може да ви помогне. Тунинг компанията със седалище в германския град Ботроп превръща AMG GT 63 S в ултра „раздут“ болид с 900 к.с. и въртящ момент от 1050 Нм. Brabus ще направи десет екземпляра от суперавтомобила с четири врати, наречен Rocket 900, на цена минимум 1 милион лева бройката! AUTO BILD изпробва един от тях!

Пратеник от ада: над V8-чудовището с два турбокомпресора откриваме червен карбонов капак.

Както е обичайно при Brabus, тунингът е изключително скъп. Всичко започва с двигателя. Новият, фино балансиран колянов вал с ход 100 вместо 93 милиметра и увеличеният диаметър на цилиндъра увеличават обема на V8-агрегата от 4 на 4,4 литра. Мотовилките и кованите бутала също са нови, а два турбокомпресора с по-големи колела на компресора осигуряват 1,4 бара налягане на свръхпълнене. Освен това са монтирани карбонов всмукателен тракт, нови горивни помпи за високо налягане и преработена електроника за управление на двигателя. Благодарение на всичко това мощността е увеличена от 639 на 900 к.с., а въртящият момент – от 900 на 1250 Нм. Въртящият момент е ограничен по електронен път до 1050 Нм, за да защити и без това претоварената деветстепенна автоматична скоростна кутия. Благодарение на задвижването 4х4 автомобилът трябва да се изстрелва от 0 до 100 км/ч само за 2,8 секунди. По този показател той е бърз колкото Lamborghini Aventador! А ако продължите да настъпвате газта, за следващите 21,1 секунди ще вдигнете 300.

Пакетът „раздувки“ прави впечатление отдалеч и напомня на Rocket Bunny и компания.

Но за шофирането на този звяр – след малко. За да успокоите нервите си, първо ще направим обиколка на автомобила. Само погледът към Rocket 900 създава радостна еуфория у човека. По-ниската с 25 милиметра каросерия тяло е пораснала с до 7,8 сантиметра на ширина с помощта на карбонов бодикит. Компонентите за него са разработени в аеродинамичен тунел и задачата им е да увеличат притискателната сила. Предната част с големи отвори осигурява увеличен приток на свеж въздух; дори външните части на решетката тип Panamericana са жертвани в името на това. Monoblock-джантите в размер 21 и 22 цола подобряват аеродинамиката с карбоновите си капаци и са „обути“ с гуми 295/30 отпред и 335/25 отзад. С цвета „Stealth Grey“ този Brabus действително прилича на боен самолет.

Карбоновите капаци на джантите подобряват аеродинамиката

Заради гумите скоростта е ограничена

Но стига със сухите факти, най-накрая искаме да покараме! Така че се мятаме зад волана и натискаме бутона за стартиране. Животното се събужда с гневен рев. Излизаме на старт-финалната права на Racepark-а в Мепен и даваме газ. Ускорението опъва кожата на лицето ви. Дори Bugatti Chiron не тегли по-мощно. Гумите и спирачките в кевларените калници жадуват за загряване, преди да достигнат до границата на сцеплението. Защото иначе Brabus Rocket 900 няма да се представява оптимално нито на бързите, нито на бавните завои. Отново и отново керамичните спирачки трябва да показват какво могат, за да „мятате“ по завоите.

Интериорът може да бъде модифициран по най-претенциозните желания на клиента.

В граничната зона обаче 5,07-метровият „германец“ може да бъде поддържан прецизно на пистата с волана и педала на газта. Високоскоростните гуми свистят и пушат, докато повърхностният им слой остава на асфала, а 2,1-тоновият културист палаво мята задница. Също така теглото и гумите ограничават максималната скорост до 330 км/ч. Теоритично бихте могли да вдигнете до 350 км/ч. Brabus Rocket 900 обаче може да не бъде толкова шумен – при натискане на съответния бутон. В превъзходно изработените кожени „кресла“ и с поглед към „пейзажа“ от кожа и алкантара можете и да се носите спокойно – покрай нощните заведения например.

Въпреки огромните резерви от мощност Rocket 900 може да бъде „опитомен“ лесно.

По-ексклузивен от Bugatti Chiron

Brabus Rocket 900 е може би най-ексклузивният AMG GT с четири врати, а в момента – също най-мощният и най-атрактивният. Той разполага с външен вид, който спира дъха ви. С бодикита, зверските 900 к.с. и максималната скорост до 330 км/ч, вие ще разполагате с нещо  по-ексклузивно от Bugatti Chiron – защото от Brabus Rocket 900 ще бъдат произведени само десет бройка. И те имат своята също толкова главозамайваща, колкото и характеристиките, цена – минимум 1 млн. лева.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >