„С ей такова „москве“ излъгах майка ти!“, хвали се разпалено пред сина си перничанин на средна възраст за любовните си подвизи на младини. Мъжът, възхитен от „лачен“ 412 с някои модификации, е един от многото посетители на ретро парада във Владая. В августовската неделя малкото село в непосредствена близост до София събра oколо 100 автомобила: олд- и йънгтаймери, соцкласики, незабравими модели от САЩ и Европа, „мъници“ и „великани“, 2- и 4-колесни – тук всеки, дори без капка бензин в кръвта, можеше да намери нещо, което да накара сърцето му да забие учестено. Дали това ще бъде „изпъната костенурка“, S-класа като в екшън от 80-те или просто „Лада“-та, за която е чакал в продължение на години – всичко това е въпрос на нечии детски (или от по-късен период) мечти.
- Citroen 2CV Charleston
- Peugeot 205 Rallye/GTI
- Fiat 500 „Topolino“
- Saab 96
- Saab 96
- Citroen ID19
- Alfa Romeo Giulietta Sprint
- Peugeot 204
- Lotus Super 7 (реплика)
- Lotus Super 7 (реплика)
- Fiat 2000 Spider
- Fiat 2000 Spider
- Fiat 1500 L
- Mini-та
В обиколката ни измежду строените около църквата автомобили се натъкваме на нещо странно – мъж с фланелка на AUTO BILD България, който не си спомняме някога да е работил за нашето списание. Оказва, че Георги Бояджиев е просто наш почитател. Още по-интересно е возилото, с което той е тук – Goggomobil от 1957 г., автомобилен минимализъм в най-висша форма. Германската машина с 2-цилиндров 2-тактов двигател с въздушно охлаждане, работен обем 250 куб.см и мощност 19 конски сили е купена преди около година от родината си. „През 1971 г. имах такава, в същия от цвят, една от общо 7-8 в България“, обяснява симпатичният собственик.
СОЦКЛАСИКИТЕ
- Дари е с няколко години по-млада от това „полско Fiat-че“, но е възхитена от тунинга му…
- Според информационния лист на колата мощността й е 400 к.с.!
- Обратно в социализма – в багажника на тази Skoda 120L откриваме…
- …цял набор от спомени за времето преди 1989 г.:
- Trabant с много хром…
- Познахте, версията е 601 S de
- Днес само си мечтаем да произвеждаме автомобили като „Булгаралпин“
Продължаваме нашата разходка и се натъкваме на може би най-емблематичния автомобил, произвеждан някога в България – „Булгаралпин“. Легендарното купе тук е представено от ярко жълт екземпляр. Значително по-стар от него е хот-родът на базата на Chrysler Six от 1934 г. Машината някога е била собственост на издателя на вестник „Зора“ (един от най-популярните преди 9-и септември 1944 г.) Данаил Крапчев. В 1983 г. се връщаме с най-известния автомобил, рожба на френската автомобилна индустрия. Citroen 2CV е представен в специалната си версия Charleston, направен в ограничена серия с черно-червена оцветяване в стил от 20-те години на миналия век. Друг малък автомобил, макар и в не толкова автентичен вид, събужда интерес: жълт и изцяло тунингован Fiat 126p (1989 г.) с… 400 конски сили – поне според данните върху информационния лист, поставен на предното стъкло. За златните години на Opel ни напомня елегантен черен Rekord от 1962 г.
„ГЕРМАНЦИТЕ“
- Георги Бояджиев е наш почитател, собственик на Goggomobil от 1957 г.,
- Goggomobil
- Важно е да си в тон с Opel Manta A
- VW „костенурка“
- VW Santana
- Оpel Rekord (1962)
- Volkswagen Kübelwagen 181 (1971) – „костенурката“ с пагони
- Volkswagen Kübelwagen 181 (1971) – „костенурката“ с пагони
- Mercedes W126
- Opel Manta B
- VW Jetta
- NSU Prinz
- Opel Ascona B (1981)
- Opel Rekord (1969)
- Opel Admiral
- Opel Kadett D
- Opel Kadett D
- Оpel Manta В2
- Mercedes-Benz 280 SL
- Меrcedes SL R107
- Mercedes-Benz S-клас W116
- Меrcedes SL R107
- Mercedes-Benz /8
- Mercedes W123
Изключително силно присъствие регистрираха любителите на соцвозила – със своятa Skoda 120L Владимир Васев ни върна в годините на плановата икономика у нас: под предния капак откриваме стара кожена аптечка с червен кръст, автентичен лилав пакет от „Кореком“, хартиен плик с надпис „Валентина – Модни и луксозни стоки“… И докато някои искат да възвърнат на 100% автентичния вид на автомобила си и дори да го „поставят“ във времето на активната му експлоатация с допълнителни атрибути, други, като притежателя на най-шантавия пикап – Chervrolet El Camino от 1980 г., просто се противопоставят на статуквото на пътя с лепенки като „F*ck The Plastic Get The Classic”… Потопете се в автомобилната машина на времето с нашата галерия!
„АМЕРИКАНЦИТЕ“
- Ford Thunderbird (1978) с 5,6-литров мотор
- Някои се престараха в наместването на информационния лист
- Ford Gran Torino (1972) с осем цилиндъра и работен обем 5,8 л
- Chevy El Camino (1980)
- Chevy El Camino (1980)
- Oldsmobile Cutlass (1978)
- Този хот-род е изграден на базата…
- …на Chrysler Six, някога собственост на Данаил Крапчев.