По трасето на историческото Австрийско алпийско рали с up! GTI

0108
2018

Дължина: 3600 мм, междуосие 2420 мм, 115 к.с., здраво пакетирани в лека каросерия. На какво ни напомня това? Ако си мислите за първия Golf GTI, не сте съвсем в грешка, но не сте и съвсем прави. up! GTI е модерно мощно джудже с технически характеристики, много близки до тези на родоначалника на всички хотхечове.

Секси задница. С допълнителна дързост.

Толкова близки, че първият контакт с up! GTI е объркващ като дежа-вю. Толкова строен. Толкова изчистен. Толкова директен. Нищо друго не би могло да ви приближи повече до първичното GTI усещане.


Кой каза „градска кола”? Сред хълмовете на Виенската гора up! GTI се чувства съвсем като у дома си.

И естествено, това повдига въпроса къде да отидете с този емоционален подпалвач. Най-добре заложете на планините, където да се насладите на шофирането заради самото шофиране. Удоволствието от интелигентното движение, радостта от елегантния заход, ритмичността на перфектно преценените завои.

Предпланините на Австрийските Алпи са едно подходящо място далеч от туристическия мейнстрийм. Районът започва западно от столицата Виена с нежните вълнисти хълмове на Виенската гора и се издига към същинските Алпи със сериозни проходи.

А най-хубавото от всичко е, че ще пътувате през почти непокътната пасторална идилия, която обаче предлага всички видове кулинарни удоволствия. С органичните си ферми, местни земеделски производители, ресторанти и места за отдих, Алпийските предпланини са сред водещите в страната райони за наслада.

Напълно зареден в нов смисъл. Спокойният живот при пункта за мляко.

А като заговорихме за наслада, Австрия също така е един от историческите домове на моторния спорт. Това е мястото на най-старото рали в света, Австрийско алпийско Рали, което е започнало през 1910, изпреварвайки Рали Монте Карло с една година.

Издание върху класическо GTI каре. В тази книга може да се прочете всичко за най-старото рали в света.

Първият световен рали шампионат се е провел през 1973 и, разбира се, Алпийското рали е било част от него, въпреки че малко по-късно не оцелява след петролната криза. Благодарение на трудното трасе по-маломощните рали автомобили Beetle винаги са се справяли героично и са заемали челните позиции. Още тогава най-предизвикателните тестове са се провеждали там, а дори и до днес магията им може да се усети в областта Земеринг около Мариацел близо до Лунц ам Зее.

Изборът от маршруги е огромен. Много от тях разказват легендарни истории от ралито.

Можете да се насладите на място, на което най-краткото разстояние между два обекта се състои от два завоя.

Let’s twist again: up! GTI предлага усещане за шофиране без компромиси. Ако стане твърде напечено, електрониката на автомобила ще се погрижи за безопасността.

Понякога четири или дори пет. Специална забележителност, наречена „Калте Кюхе” (Студена кухня), е атракционно влакче, което може да разтопи сърцето на всеки шофьор. up! GTI е изцяло в свои води тук, където може да се изфука с динамичните си възможности.

Обувки размер 17″. Големите колела не само придават секси вид на автомобила, но и спомагат за великолепнотопътно поведение.

Ловкостта му е заложена още в дизайна. Минималните надвеси създават усещане сякаш колелата са закачени буквално в краищата на каросерията. След няколко километра напълно ще забравите, че всъщност карате автомобил от най-малкия клас. В някои ситуации прекалено голямото пространство може да потисне настроението. А в този случай значение имат само машината, пътят и автомобилът. Точка по въпроса.

Завладяваща гледка: воланът и катедралата на Мариацел.

Комбинацията от фантастично управление, позиция на водача с отличния обзор и наперен двигател създава усещане като за шофиране почти толкова директно, колкото при мотоциклет, но без опасността от падане. Чувствителната ESP прави всичко това възможно.

Понякога гледката е толкова идилична, че трудно се издържа. Кратка спирка и наслада от момента винаги носят спокойствие.

3-литровият турбоагрегат допринася много за цялата веселба. Джудже по обем (999 см2), той се разкрива като уникален колос на тягата в планината. 200 Нм се постигат при 2000 оборота в минута, което е, нека си го кажем, почти постоянно, а компактният up! е като играчка за тях. Сякаш издърпани с ластик, вие поемате по надолнището, а шестстепенната трансмисия превключва толкова гладко, че на вас ви остава единствено да се възползвате от всяка възможност да се насладите на турбото. С отличното съотношение мощност-тегло никога няма да имате усещането, че разполагате „само” със 115 конски сили.

Колкото по-тясно става, толкова повече ви харесва. Запомнете, колкото повече се отдалечавате от главните пътища, толкова повече up! GTI се превръща в перфектния автомобил за забавление.

Но не само пъргавината ще ви хареса. Инженерите по звука са научили турбото на чужд език. Когато повиши изначално грубия си звук, не ви трябва много въображение, за да си мислите за прекрасния гърлен звук на пет-цилиндров мотор.

Трябва да премине от тук. Наистина е изненадващо какви диви и романтични, и същевременно със свободен достъп, пътища могат да се открият около езерото Хубертус.

Всъщност up! GTI притежава всички съставки за пораждане на позитивни чувства. Всичко – управление, тяга, предавки – е толкова гладко, че автоматично се потапяте в елегантно и леко движение по завоите, без да се налага да го премисляте и да полагате усилия. Улавяте се, че си тананикате леката класика “Up, Up and Away” на 5th Dimension. Само летенето би било по-приятно? Дали!

Навсякъде гъсти. Дали сред природата или на пътя, гъските са специалитет в района.
По пътя обратно по-баналните качества на up! GTI стават осезаеми, когато напуснете планината. Дори след часове шофиране вие все още седите удобно, автомобилът на подскача прекалено нито на магистрала, нито по пътни неравности. За по-сигурно окачването е подсилено. И си има причини за това.
Като автомобил за ежедневието up! GTI не е натрапчив атлет, който иска да се доказва способности. Той дискретно ги държи под ръка, за когато се наложи. Или когато просто искате да си доставите малко вълнение.
Прекрасна машинка с умения, които само експертите ще оценят. Забелязват се и типичните за GTI като емблемата например, също така наистина красивите 17-цолови джанти с типичен за марката дизайн и раираната тапицерия с референции ца оригинален GTI. В обощение външният вид на на автомобила е приятно омекотен отвъд суетата на цялостния си имидж. Моделът up! винаги е съдържал удивителен знак в името си, но GTI вариантът определено си го е заслужил.

Ба-а-авно!Нека не разваляме идията без необходимост.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин