По този Golf 1 GTI няма нищо оригинално

2808
2024

Празен интериор, клетка, полусликове и над 300 к.с.: този VW Golf 1 GTI не е за феновете на оригиналните автомобили

Този VW Golf 1 GTI не е за почитателите на оригинално запазените автомобили! Всеки, който търси неподправен оригинал, ще се хване за главата, когато види тази серия 1 GTI. Ако търсите бързо и уникално превозно средство и не ви притеснява факта, че воланът е от грешната страна…

VW Golf 1 GTI се предлага от британския дилър Fast Classics, който продава интересни автомобилни творения. Но този Golf наистина е нещо много специално. Не бива да се заслепявате от външния вид на OEM+, защото Golf наистина има всичко под капака си.

Но нека започнем отначало, защото подробното описание на рекламата на дилъра съдържа много интересна информация. Историята на Golf-а е до голяма степен проверима. Доставен е в Съри, Обединеното кралство през 1983 г., така че не е изненада, че това е кола с десен волан. В сервизната книжка има само четири печата, но се твърди, че има много фактури от 80-те и 90-те години.

Това не е първата смяна на двигателя

В някакъв момент след това GTI е спрян за няколко години, преди да бъде съживен и реконструиран в началото на 2000-те. Оригиналният 1,8-литров четирицилиндров двигател със спортните 112 к.с. е заменен с много по-мощен 2,0-литров 16V. В същия дух, Golf, който тежи само 810 килограма, е напълно разглобен, боядисан в „алпийско бяло“ и оборудван със заварена клетка срещу преобръщане.

Но това не е било достатъчно за предишния собственик, така че през 2016 г. той се обръща към британския специалист на тема VW и Audi „The Phirm“ с желание за повече мощност. Решено е да се изхвърли 16V и да се замени с 1.8 T. Двигател, известен с огромния си потенциал за настройка и издръжливост.

Твърди се, че GTI разполага с над 300 к.с

„Фирмата“ се хваща на работа и оптимизира 4-цилиндровия мотор с много неща, които са добри и скъпи. Освен всичко останало, са монтирани по-голям турбокомпресор Garrett GT28, нов интеркулер, по-мощна горивна помпа, специална водоизпускателна тръба, както и изпускателна система, направена според изискванията на клиента. Точната изходна мощност изглежда не е известна или трябва да остане тайна, защото дилърът просто я посочва като 300 к.с.+, което е около три пъти повече в сравнение с оригиналния GTI.

Но подмяната на двигателя е само половината от мерките, защото всички останали компоненти също са адаптирани към огромното увеличение на мощността. Монтирана е петстепенна ръчна скоростна кутия, включваща съединител Sachs, нов маховик и диференциал. Слабите серийни спирачки са заменени със система от Brembo.

16-цолови стоманени джанти

Въпреки огромната мощност, GTI е трябвало да остане визуално незабележим, поради което е избран външен вид OEM+. Освен новата боя, впечатление правят стоманените джанти. 16-инчовите джанти са необходими, за да поемат големите спирачки и заедно със смъкването на окачването с регулиращи се пружини, придават на GTI по-завършен външен вид. Полусликовете (Toyo Proxes) ясно показват, че този GTI не е позьор.

Докато външният вид може да се опише като сдържан, не можем да кажем същото за интериора. Кокпитът е напълно демонтиран и освободен от всякакъв ненужен баласт. Голият метал може да се види навсякъде. Заварената клетка срещу преобръщане и седалките тип корито от кевлар излъчват усещане за състезателна кола. Запазена е поне горната част на таблото, а уредите са заимствани от Golf 2, докато скоростният лост е от Golf 4.

78 000 лв. е цената на този GTI

Според дилъра преработката е струвала около 60 000 лв. Исканата цена от около 78 000 лв. изглежда справедлива. Все пак не трябва да се забравя, че целевата група за този чудовищен Golf вероятно ще бъде много малка.

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427