По-остри нокти, повече агресия за обновеното Peugeot e-Rifter на ток

0911
2023

Peugeot придава на e-Rifter нов и по-свеж облик – а в комбинация с него французите са подобрили и интериора, добавили са повече екстри и са увеличили пробега

Peugeot залага много на електрическата мобилност: до 2025 г. французите искат да бъдат водещият производител на електрически автомобил в Европа. Ето защо сега Peugeot обновява e-Rifter.

Въпреки че електрическият ван е претърпял нещо повече от фейслифт, най-специалното при освежената версия е външният вид: новата, по-динамична предна част, включваща модифицирана радиаторна решетка и типичния за марката светлинен подпис с трите нокътя, прави дизайна на модела изключително модерен. „Лъвчето“ с висок покрив се предлага и в два нови цвята: Sirkka Green и Kiama Blue.

Peugeot преработва кокпита

Погледът към интериора представя вътрешните подобрения – като се започне с новото табло с анимирани уреди. Новият e-Rifter има 10-инчов HD тъчскрийн (24,4 cм) за управление на информационно-развлекателната система: свързването посредством Apple CarPlay или Android Auto е като детска игра, а освен асистент за гласов контрол автомобилът предлага и 3D-навигационна система с навигация в реално време от TomTom.

Новият E-RIFTER е стандартно оборудван с централен 10-инчов HD цветен сензорен екран за управление на свързаната информационна система

Ако имате приложението на Peugeot за смартфон, ще получите възможност да ползвате и допълнителни функции, например за помощ при търсене на паркомясто или на станция за зареждане. За да не останете без ток и на мобилното си устройство, в централната конзола са интегрирани индуктивно зарядно устройство за вашия мобилен телефон и различни изводи за ток. Освен това e-Rifter ще бъде оборудван с нов компактен отопляем кожен волан с интегрирани бутони. Peugeot не пести и по отношение на системите за подпомагане на водача – като наред с други новости, са подобрени също асистентът за паркиране и камерата за заден ход.

 e-Rifter разполага с плъзгащи се врати и заден капак, при който стъклото може да се отваря отделно.

e-Rifter: щедро пространство и голям брой опции

По отношение на комфорта e-Rifter продължава да впечатлява, тъй като се предлага в два варианта на оборудване: с пет и седем места, както и в две дължини – 4,40 м или 4,70 м. На втория ред всяка от 3-те отделни седалки може да се сгъва поотделно, както и седалката на пътника отпред, ако това се наложи въпреки големия обем на багажника от 775 литра (при стандартната версия с 5 места) и до 4000 литра при сгъната задна седалка.

Подробности за пробега и времето за зареждане

Peugeot обещава пробег от около 320 километра: електрическият мотор на предната ос генерира 100 кВт (136 к.с.) и максимален въртящ момент 270 Нм. „Баничарката“ ускорява от 0 до 100 км/ч за 11,2 секунди, но развива максимум 135 км/ч. В допълнение към стандартната настройка има още два режима на шофиране: Power, за максимална тяга, и Eco – за максимален пробег.

Нов външен вид: с типичния светлинен подпис на Peugeot с трите нокътя, новият e-Rifter изглежда много по-агресивен.

За зареждането на батерията с капацитет 50 кВтч e-Rifter се доставя със 7,4-киловатово зарядно устройство на борда, а за Германия – серийно с трифазно зарядно устройство на 11 кВт. Възможно е и зареждане с до 100 кВт на обществени станции за бързо зареждане. В този случай зареждането от 0 до 80 процента отнема само около 30 минути, разкрива Peugeot. Към момента обаче французите не дават данни за цената и не разкриват кога моделът ще бъде пуснат на пазара. Актуалната версия на електромобила се предлага минимум за 79.412 лева.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин