По-мощна хибридна версия на Yaris дебютира на българския пазар

2702
2024

В България стартираха продажбите на Yaris HYBRID 130 – част от обновената гама на Yaris. Благодарение на петото поколение хибридна технология на Toyota, налична като стандартно оборудване за нивата Elegance, Premier Edition и GR SPORT, моделът предлага повече мощност, по-добро ускорение и по-ангажиращо шофиране без компромис по отношение на разхода на гориво и емисиитe.

Новият Yaris предлага на клиентите възможност за избор и на ново, по-мощно пълнохибридно електрическо задвижване под формата на “Hybrid 130”. Присъединявайки се към вече утвърденото задвижване “Hybrid 115” в гамата, новият “Hybrid 130” развива качествата на петото поколение хибридна технология на Toyota, за да осигури още по-изострено усещане при ускоряване, свързано с по принцип динамичния характер на автомобила.

Този тип „динамичен“ профил става все по-приоритетен за клиентите от B-сегмента, особено за тези, които искат да намалят размера на своя автомобил. С новата продуктова стратегия за два хибридни варианта, Toyota прави Yaris още по-привлекателен, тъй като хибридното задвижване е най-важното съображение за покупка за повечето купувачи.

В зависимост от нивото на оборудване на модела е монтиран 7-инчов или 12,3-
инчов цифров инструментален дисплей за водача.

Хибридното задвижване с 1,5-литров бензинов двигател постига страхотни пазарни резултати от представянето си досега, благодарение на изключителната ефективност, ниския разход на гориво и емисии, и способността да изминава по-дълги дистанции в изцяло електрически EV режим. Тези качества са развити и прецизирани в името на постигането на още по-висока ефективност.

Ключовата промяна е въвеждането на ново хибридно задвижване, включващо по-мощен електрически мотор-генератор (мощност, увеличена от 59 кВт на 62 кВт), заедно с промени в софтуера и хардуера на блока PCU. Резултатът е увеличение с 12% на общата мощност на системата, от 116 к.с. по DIN к.с./85 кВт на 130 к.с. по DIN к.с./96 кВт. При това не става въпрос само за базова мощност, а за цялостно разгръщане на мощността, благодарение на увеличаването с 30 процента на максималния въртящ момент на електрическия мотор MG2, от 141 Нм на 185 Нм, налични в целия оборотен диапазон.

Всичко това води до постигане на по-добро ускорение от нула до 100 км/ч, което е намалено с половин секунда. Сега този еталон за динамика се постига за 9,2 секунди. По същата причина по-добри са показателите и на параметрите при изпреварване, при което ускорението от 80 до 120 км/ч става за 7,5 секунди. Toyota обещава разход около 4 л/100 км.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв