По-малко „коне“ и по-ниски вредни емисии за обновеното Audi SQ5 TDI


17
ное.
2020

След фейслифта на нормалното Audi Q5, следва SQ5 TDI: сега спортният дизелов SUV е получил и по-агресивен дизайн. Освен това инженерите са модифицирали значително задвижването. AUTO BILD обобщава всичко, което е променено при SQ5 TDI!

Визуални промени

Подобно на стандартното Q5, SQ5 TDI също е получил приличен „ъпгрейд“ по отношение на външния си вид. Това включва и нови светлини: дневните отпред са значително по-заострени от тези на предшественика. LED фаровете са стандартни, като опция могат да бъдат поръчани матрични. Задната част вече е оборудвана с OLED светлини със специфична за Q-моделите на Audi графика. Предната броня разполага с големите въздухозаборници, характерни за S-ките, докато за ауспусите отзад са осигурени нови кръгли бленди.

Oтзад промените са по светлините и по блендите около ауспуховите тръби.

Фейслифт в интериора със спортна визия

Интериорът е основно преработен заедно с фейслифта на Q5 и по този начин е осигурена най-модерна свързаност. Цветовата схема е в черно и сиво. Стандартно има комбинация от синтетична и естествена кожа. „Dinamica“ вече е предлагана и като опция: това е материя, която има характеристики, подобни на тези при алкантарата, но всъщност е направена от рециклирани материали. Спортните седалки с електрическо регулиране са част от серийното оборудване.

По желание клиентът може да поръча червена кожена тапицерия.

Преработен двигател с по-ниска мощност

Трилитровият дизелов V6 продължава да се грижи за задвижването, а мощността му продължава да бъде предавана към четирите колела. Двигателят е основно преработен при фейслифта, но е загубил малко от мощността си: в бъдеще дизелът ще генерира 341 к.с. вместо досегашните 347. Запазва се въртящият момент – 700 Нм. Загубата на мощност обаче нямало да се усеща в ежедневието – особено с оглед на факта, че Audi интегрира 48-волтова електрическа система и превръща модела в „мек“ хибрид със стартер-генератор. Допълнително електрическо турбо вдига налягането преди да бъдат достигнати необходимите за нагнетяване от конвенционалната турбина обороти. В синхрон с всичко това е адаптирана 8-степенната автоматична трансмисия Tiptronic. При „носене“ по пътя без подаване на газ скоростната кутия автоматично „отцепва“ задвижването. След всички промени TDI трябва да бъде по-екологичен от предшественика си – заради двойното впръскване на AdBlue.

На пазара от пролетта на 2021

Audi SQ5 ще се възползва от всички асистенти, които дебютираха заедно със стандартното Q5. В тях влизат и т.нар. Car-to-X услуги, които позволяват на SQ5 да комуникира с външния свят. През първото тримесечие на 2021 SQ5 ще дебютира на германския пазар в обновената си версия.

Малко по-ниска мощност при същия максимален въртящ момент: SQ5 TDI е „загубило“ конски сили.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >