По-малко „коне“ за повече изпреварвания в DTM


18
мар.
2020

През сезон 2020 в DTM ограничават „конете“. За повече издръжливост при 4-цилиндровия турбодвигател мощността е намалена с 5 процента спрямо предходната година. А това означава, че новите Audi RS 5 DTM и BMW M4 DTM ще генерират „само“ 580, а не досегашните 610 к.с. Това ще бъде постигнато, като количеството гориво, подавано към двигателя, бива ограничено от 95 на 90 килограма на час.

Причината: през миналия сезон новият турбодвигател не се доказа като особено надежден. Преди всичко BMW имаше проблеми с доста дефекти. При Audi пък функцията за краткосрочно максимално „изстискване“ на мощността Push to Pass често докарваше машината до предела на възможностите й, поради което отборът от Инголщат не прибягваше често до бутона за изпреварване.

В това отношение за 2020 също има важна промяна, тъй като „загубените“ конски сили отиват в полза на помощта при изпреварване. „През миналата година имахме 30 к.с. на разположение за Push to Pass, сега са 60“, издава шампионът Рене Раст: „Това е много добре за изпреварване, но се надявам, че и за публиката ще има готино шоу.“

С други думи: болидите генерират 580 к.с., бутонът за изпреварване „активира“ още 60 – т.е. както и през 2019 за кратко време мощността ще може да бъде вдигната до 640 к.с. И то два пъти по-често, отколкото досега. При 24 обиколки (до момента – 12) допълнителната мощност може да бъде активирана в рамките на 5 секунди.

Освен това „Push-to-Pass“ е позволен от сезон 2020 и в квалификациите. Това ново правило за квалификациите важи и за употребата на DRS („Drag Reduction System“), с която бива контролирано антикрилото, аеродинамичното съпротивление се намалява, а максималанта скорост се вдига.

От 2020 в състезания DRS ще може да бъде използвана по-често, отколкото досега. През 2019 това можеше да се случва по три пъти в рамките на 12 обиколки. С комбинираното използване на „DRS“ и „Push-to-Pass“ вероятно за първи път ще бъде „прескочена“ границата от 300 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >