По какво да разпознаем дефектните лагери на амортисьорите?


25
мар.
2020

Павираната настилка, бордюрите и дупките по пътищата са сериозно изпитание за лагерите на амортисьорите. Тази част свързва пружинната стойка с каросерията и се грижи също и за демпферирането на автомобила. Но как човек открива дефекти по този елемент и какви са възможностите за ремонт?

Как да разпознаваме дефектите при лагерите на амортисьорите

По правило дефектите по лагерите на амортисьорите се разпознават бързо. Знак за проблем може да бъде например „по-тежкият“ за въртене волан. Сигнал за нужда от смяна могат да бъдат също скърцане/пукане, както и забавени реакции на кормилното управление или „лигаво“ поведение на автомобила. Непременно се ослушвайте и за нетипични шумове при преминаване през изкуствени неравности или дупки. Ако установите тези симптоми или влошено поведение на автомобила в завой, трябва да отидете в сервиза колкото се може по-скоро. Там ще установят дали проблемът е в тампони за амортисьори или в други части на автомобила.

Ремонтът

Когато специалистите открият дефектирал лагер тампон, той трябва незабавно да бъде сменен. Лагерите на амортисьорите не подложат на ремонт. Времето за работа, а с това – и разходите за труд, зависят от конкретния модел автомобил. Резервната част на известен производител като например Febi Bilstein или Sachs струва между 20 и 160 лева. Отделно за труд трябва да подготвите поне 100 лева. Проблемът не се отстранява много бързо и обикновено автомобилът трябва да престои в сервиза няколко часа. Лагерите на амортисьорите, подобно на други компоненти по окачването, трябва винаги да се сменят от двете страни. И тъй като след ремонта задължително трябва да се направи реглаж, ще трябва да предвидите още 30-40 лв. за тази процедура. При това цените в различните сервизи варират, ние ви препоръчваме да съберете оферти от повече места.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >