2016
Интегрираната силова линия се състои от усъвършенстван двигател Euro 6 и I-Shift от Volvo. Моторът е перфектен пример за това как няколко малки постижения могат за доведат до голямо подобрение. Двете най-значими усъвършенствания са повишеното съотношение на компресия при версиите с 420 и 460 к.с. на D13 и новият оптимизиран турбокомпресор при вариантите с 500 и 540 к.с..
Точното количество гориво, което може да се спести чрез последните усъвършенствания, зависи от спецификацията на товарния автомобил и областта му на приложение. За Volvo FH, извършващ транспорт на дълги разстояния, разходът на гориво може да бъде намален с до 3 процента. При транспортиране на тежки товари, като дървен материал, икономиите могат да бъдат дори още по-големи, ако двигателят е комбиниран с I-Shift с предавки за бавен ход и Tandem Axle Lift –задвижващ заден мост с възможност за повдигане, въведен наскоро от Volvo Trucks.
„За много от нашите клиенти поддържането на висока средна скорост е важно, за да се пести време – време, което може да е от изключително значение за транспортния курс. По същия начин е важно да се намалят разходите за гориво. Това, което постигнахме сега, са двигател и скоростна кутия, които използват пълния си комбиниран потенциал, за да осигурят по-ефективен транспорт”, казва Матс Францен, продуктов мениджър, компоненти на силовата линия – двигатели, Volvo Trucks.
Другите важни фактори, които спомагат за намаляване на разхода на гориво, са аеродинамичните подобрения на кабината. Въздушното съпротивление се увеличава непропорционално на скоростта. При удвояване на скоростта например аеродинамичните сили се увеличават четири пъти, което оказва голямо влияние върху разхода на гориво при товарните автомобили.
За да създаде по-плавен въздушен поток, Volvo Trucks направи фина настройка на спойлера на предната броня, панелите на въздушните дефлектори, калниците и калобраните, както и колесните ниши. Всичко това са малки детайли, комбинацията от които осигурява по-големи преимущества за клиентите.