По-голяма мощност, по-ниско тегло – новото BMW M5 CS!


27
ян.
2021

BMW пуска M5 CS – най-мощния си сериен автомобил досега. Информация за новия специален модел на мюнхенци!

Пазарен старт и цена: от пролетта на 2021 г.

M-GmbH ще пусне на пазара нов топмодел: BMW M5 CS ще бъде най-бруталната Серия 5, както и на-мощният сериен модел на баварския производител. С 635 к.с. 4,4-литровият V8 агрегат разполага с точно 10 к.с. повече от M5 Competition, като леката конструкция позволява на CS да тежи с цели 70 килограма по-малко от досегашната топверсия на Серия 5. През пролетта на 2021 г. M5 CS вече ще е на пазара на цена от 360 000 лв. По информация на BMW специалният модел ще бъде лимитиран, но точни бройки не се споменават.

M5 CS притежава 10 к.с. повече от Competition

Сега знаменитото съкращение CS получава и BMW M5 (F90). за да „моторизират“ подобаващо новия модел, инженерите са изтръгнали допълнителна мощност от 4,4-литровия V8 двигател: в сравнение с M5 Competition 8-цилиндровият мотор разполага с 635 к.с. или с 10 к.с. повече. Максималният въртящ момент остава същият – 750 Нм. Трансмисията също е познатата ни – 8-степенна автоматична M-Steptronic, както и двойното задвижване BMW M xDrive.

Лека конструкция и карбон: CS е по-лек със 70 кг

С цели 70 килограма е по-лек M5 CS в сравнение с Competition Така, освен карбоново-керамичните дискове и спирачни апарати (минус 23 кг спрямо спирачките на M5 Competition), е използвана и лека конструкция благодарение на карбон. Освен за предния капак, този материал е използван и за предния сплитер, корпусите на страничните огледала, спойлера на задния капак, дифузьора и седалките тип корито. Всички тези елементи са серийни при CS.

Жълтите светлини цитират състезателната история на модела

Разбира се, M5 CS предлага някои уникални екстри като цвета „златисто-бронзов“. Ще го откриете по рамката на двойния бъбрек, по 20-цоловите джанти и надписите M5 CS отпред, отзад и отстрани. При дизайна на предницата мюнхенци цитират някогашните си успехи в германския шампионат за туристически автомобили – жълтите дневни светлини например. Отзад това топ-M5 демонстрира своята мощ чез ауспухова уредба от неръждаема стомана с две крайни тръби. Във вътрешното пространство таванът и воланът на M5 CS са тапицирани с алкантара. Зад волана има карбонови лостчета на трансмисията. Интегрираните подглавници на четирите отделни седалки имат силуета на Нюрбургринг, а отпред има светещо лого M5.

Окачване и техника: M5 CS с различен размер гуми отпред и отзад

Колелата на M5 CS са монтирани към окачването Competition. То обаче е с нова настройка и е адаптирано спрямо новото тегло на автомобила. Серийно моделът е с гуми „Pirelli P Zero Corsa“ с размер 275/35 R 20 отпред и 285/35 R 20 отзад. За подобаващо спиране се грижат карбоново-керамичните дискове M. Спирачните апарати са в червен цвят, но по желание се предлагат и в златист цвят.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >