AUTO BILD България / По-бързо от Валтер Рьорл?

По-бързо от Валтер Рьорл?

Целта: по-бърза обиколка на Заксенринг в сравнение с Валтер Рьорл с Porsche 918 Spyder. Претендентът: Edo Competition 911 Turbo S Blackburn с 669 к.с.


20
май
2016

В деня на рекордите през 2015 година на Заксенринг това предизвика фурор. Световният шампион по рали Валтер Рьорл постави нов рекорд за Porsche с 918 Spyder. С времето си от 1:30,34 минути той надмина не само всички досегашни серийни модели на фирмата, но и тунингованите 911 Turbo S на Techart и Edo Competition. Поне на хартия това постижение не може да бъде надминато с 911, с колкото и конски сили да го „напомпате“

Blackburn е по-мощен от серийното Turbo със 109 к.с.

Но един човек искаше да постигне невъзможното: Едо Карабегович. През 2015 година в Папенбург майсторът на тунинга постигна 341,21 км/ч със своя Blackburn. Което за него бе достатъчен повод да обмисли из основи най-доброто време на Porsche на Заксенринг. Едо постави задачите пред своите експерти и състезатели, за да могат заедно да обмислят всички възможности. По-високата мощност нямаше да е проблем – просто колата трябваше да е перфектно управляема. Прекаленото би било контрапродуктивно. Серийното окачване с 4 завиващи колела почти не можеше да бъде подобрено. Теглото също вече бе свалено почти максимално. Тоест идеята беше за максимално перфектни настройки – навсякъде. Проектът „Рекорд на Заксенринг“ стартира в края на есента на 2015 година. Първо бе инсталирано възможно най-високото увеличение на мощността на двигателя. Модификацията увеличава мощността от 560 на 669 к.с. чрез два по-големи турбокомпресора, по-големи интеркулери, промяна в електрониката на двигателя и трансмисията.

Ускорението е брутално

Тези промени позволяваха увеличаване а максималната скорост по двете прави отсечки с няколко км/ч. Като цяла автомобилът е доста по-пъргав от серийния: 2,7 и 9,2 секунди до 100 респ. 200 км/ч звучат многообещаващо. Но на състезателната писта най-важен е талантът в завоите. Там се печели – и там се губи време. Затова Edo монтира регулируемо окачване KW Clubsport. И благодарение на меката зима колата е на пистата още преди Коледа. Зад волана: професионалният състезател Марк Басенг. Неговата задача: да постигне оптимални настройки на окачването. Той прави безброй обиколки, но на края на деня е доволен.

„С нови гуми са възможни още по-добри времена, дори и под 1:30“, убеден е професионалистът. Edo е еуфоричен, очите му блестят, той предусеща сензацията. И за да не остави нищо на случайността, той поръчва два комплекта полу-сликове: Pirelli Trofeo R и Michelin Sport Cup 2, монтирани на разработени лично от него джанти с олекотена конструкция. За да спести още тегло, избира олекотени седалки от 918 Spyder. Резултатът: икономия от още 30 килограма.

На финала Edo изпреварва всички останали модели на Porsche

В края на февруари 2016 на Заксенринг е сухо, температурата е 7 градуса. Първият опит е с гумите Pirelli. Резултатите са леко разочароващи: предната ос завива агресивно, автомобилът презавива. И при втората обиколка задната част остава нестабилна, най-вече при резките завои, от които трябва да се излезе с висока скорост. Явно времето е студено за Pirelli Trofeo. Което се потвърждава при спирането в бокса, гумите почти не са се затоплили. Бърза смяна с Michelin. Автомобилът вече не реагира толкова остро, задната ос е стабилна още след първата обиколка. Michelin се справят по-добре със студения асфалт. Резултатът: Blackburn вече е по-бърз от 918 Spyder в завоя Omega с 3 десети от секундата. При бързия ляв завой на спускането времето е същото като това на Рьорл. В сектор 4  обаче 918 успява да извлече повече от своите 887 к.с. – по-висока с 20 км/ч скорост. Рекордът вече е „на кантар“, остават два завоя. 911 се движи шеметно по пистата с фино недозавиване, по късите прави отсечки ускорява до 180 км/ч и печели 2 десети. Но достатъчно ли е това. Обратно в бокса, питащи погледи. Vbox потвърждава, 1:30,15 минути, нов рекорд за Porsche на Заксенринг!

Извод

Перфектните настройки, разумно увеличение на мощността, всичко това направено от професионалисти – това е рецептата за този феноменален рекорд на Заксенринг. Въпреки състезателните настройки Edo 911 Turbo S Blackburn се движи стабилно по магистралата, не получавате болки в гърба, и въпреки рева на турбокомпресорите и ауспуховата система звукът на Hi-Fi системата е напълно приличен. Изнервя ни само цената от близо 500 000 лева.

Още по темата

Card image cap
Цял сезон „Луда надпревара“ за автомобилни гладиатори

11
апр.
2017

200 лева ще струва участието в „Луда надпревара“ с предоставен от организаторите обезопасен автомобил – вашата задача е само да останете в движение...

Card image cap
Продава се Mercedes-ът на Шумахер

14
юли
2016

Този Mercedes E 55 AMG T-модел от 1998 г. в момента се продава в Берлин. Първият му собственик е легендата от Формула 1 Михaел Шумахер.

Card image cap
„Костенурка“ от Lego

11
юли
2016

Lego ви дава възможност да сглобите модел на "костнурка" със сърф. Отиват ли си блокчетата с кръглите форми?

Card image cap

В последния брой:

Архив >