По-близо до средния клас

Като компактен модел Civic има голям успех с атрактивния си дизайн и солидната и иновативна техника - сега моделът вече се предлага и във версия седан


3
окт.
2017

Трябва да признаем, че е необходимо внимателно вглеждане, за да различите хечбек и седан версията на новия Honda Civic. Докато при модела с пет врати линията на покрива преминава в нещо като заден спойлер, при седана тя продължава и завършва с остър ръб над багажника. Разлика има и в предниците на версиите на Civic: докато хечбекът има внушителни въздухозаборници, при седана те са по-сдържани и не толкова спортно изглеждащи. Може би ще ви помогне, ако паркирате двата варианта един до друг. Тогава веднага ще забележите, че версията с 4 врати е по-дълга от тази с 5 с 13 сантиметра, простирайки се на впечатляващите за компактен модел 4,65 метра. Като добавим вместимостта на багажника от 519 литра и многото място на всички седалки, „японецът“ сериозно навлиза в територията на средния клас. Ние разбира се нямаме нищо против, че е така – все пак от две години Accord вече не се продава.

Сядаме зад волана на Civic (позицията на седене е сравнително ниска) и разглеждаме кокпита: той е дигитален, макар и не анимиран, в средата на арматурното табло има навигация със 7-инчов тъчскрийн, а базовото оборудване включва повече асистенти от това на някои автомобили от средния клас: асистент за запазване на пътната лента, автоматично поддържане на дистанцията, асистент за аварийно спиране, асистент за дълги светлини, камера за заден ход.

Натискаме стартовия бутон и двигателят на Civic се събужда. В момента за седан версията се предлага само 1,5-литровият турбобензинов двигател. Макар и с малък обем, японската машина блести със съвсем приличната си мощност от 182 к.с. и ускорява доста енергично. Звукът е изненадващо плътен и без вибрации в купето, а моторът поддържа пъргаво газта и спринтира за 8,4 секунди (с 6-степенната механична скоростна кутия) до 100 км/ч. Разходът на гориво от 5,7 л/100 км звучи приятно, но на практика бе минимално по-висок. Новото електрическо управление блести с прецизността си в завоите и с добрата си обратна връзка, като с увеличаване на скоростта става все по-директно.

 

ИЗВОД

Honda прави един многообещаващ опит да навлезе в средния клас със Civic седан. Магическата дума се нарича баланс: удобни размери и много място за пътниците и техния багаж, малък обем на двигателя и голяма мощност, високи технологии на прилична цена.

 

Технически данни

Honda Civic 1.5 VTEC TURBO

4-цил. турбомотор, работен обем 1498 куб. см, мощност 134 кВт.(182 к.с.) при 5500 об/мин, максимален въртящ момент 240 Нм при 1900-5500 об/мин; предно задвижване/6-степ. механична трансмисия; макс. скорост 210 км/ч; 0-100 км/ч за 8,4 сек; Д/Ш/В 4648/1799/1416 мм; обем на багажника 519 литра; собствено тегло 1321 кг; разход на гориво 5,7 л А 95 Н/100 км; CO2: 130 г/км; цена: от 49 490 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >