2020
Kia Ceed има и SUV-версия! Дали това ще бъде новият бестселър? XCeed вече е на пазара – AUTO BILD го тества преди изложението във Франкфурт
Дежа-вю? Хм… Само преди по-малко от седмица тествах също адски красиво SUV-Coupe, но на германска марка. Да, беше по-голямо и по-мощно, но определено не може да се каже, че новият кросоувър на Kia – XCeed – му отстъпва по отношение на дизайна. Има опасност, човек да се влюби два пъти за една седмица… Не, недейте да си помисляте, че XCeed е стандартен Ceed с малко повече офроуд украса. С изключение на двете предни врати, корейците са разработили всички останали елементи на каросерията на динамично изглеждащия XCeed наново. На познавачите на тема Ceed веднага ще им направят впечатление серийните LED-фарове и страхотната задница с тесни светлини и стегната линия на покрива а ла Coupe. След последната се обръщаха много от минувачите по френското Средиземноморие, а положителната им реакция е разбираема – носителят на надеждата за нов бестселър XCeed има страхотен дизайн! Моделът е и по-голям от своя компактен събрат – с 9 см по-дълъг (4,40 метра), но и с 5 см по-висок и с 2 см по-широк. Освен по-дългите надвеси на каросерията, за впечатлението за внушителност се грижат и 18-цоловите джанти.
Във вътрешното пространство на XCeed ще разполагате с 10,25-инчов тъчскрийн, голям стъклен покрив и възможност за индуктивно зареждане на смартфони. Опционалният дигитален кокпит с кръгли уреди включва 12,3-инчов монитор. Инфотейнмънт системата и свързаността на корейския кросоувър са в крак с времето: интегрирането на смартфон чрез Apple CarPlay или Android Auto междувременно се превръща в задължителна екстра. Предните седалки са с много добре оформени и удобни, а отзад ще седите по-удобно в сравнение със Ceed, въпреки че междуосието на кросоувъра е идентично с това на компактния модел. Като цяло има достатъчно място. Багажникът е с вместимост от 426 до 1378 литра (с 31 повече от Ceed), като вътре спокойно на дълги разстояния могат да пътуват четирима души. А цветът на каросерията Quantum Yellow определено отива на XCeed.
Ето такава трябва да бъде DSG трансмисията! XCeed потегля от светофара без придърпване и замисляне, а след това ускорява хармонично и равномерно. В комбинация с 1,4-литровия турбобензинов двигател със 140 к.с. 7-степенната автоматична предавателна кутия с два съединителя работи надеждно и сдържано на заден фон. Иначе 1,4-литровият мотор си върши работата чудесно, а неговите 140 к.с. са напълно достатъчни във всекидневието. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за 9,5 секунди, а максималното темпо на „корееца“ е 200 км/ч. Със среден разход от 5,9 л/100 км/ч XCeed в никакъв случай няма да натовари портмонето ви. Двигателят никога не оставя впечатление за шумен и напрегнат – шумозиолацията бе много добра и нямаме забележки в това отношение. Управлението на XCeed е получило страхотна настройка от бившия човек на BMW Алберт Бирман – то се подчинява на водача безропотно и работи прецизно. XCeed вози комфортно, стабилен е в завоите (без да се накланя прекалено) и винаги може да бъде овладян. Колкото и спортен да е XCeed, неговата сила е комфортът, който си проличава при движение по лоши пътища – неравностите биват поглъщани умело и XCeed винаги запазваше спокойствие.
Накрая стигаме и до цената: като цяло получавате доста добре оборудван автомобил за сравнително малко пари: 1.4 T-GDI със 7-степенна автоматична трансмисия, 18-цолови джанти, асистент за запазване на пътната лента, асистент за мъртвата зона, камера за заден ход и много други системи за сигурност стартира от 39 960 лв.
ИЗВОД
Христо Ангелов
Браво, Kia! XCeed е точно автомобилът, който липсваше на марката: достатъчно компактен за лесно паркиране с дължина от 4,40 метра, с добро предлагано място и приличен обзор – всичко това на атрактивна цена със седем години гаранция. Така се прави, Volkswagen!
Това ни харесва и това – не
Интелигентен кокпит с дигитален скоростомер и огромен тъчскрийн. Красотата изисква жертви – обзорът малко страда от скосената линия на покрива и широките задни колони.
Kia XCeed 1.4 T-GDI
4-цил. турбомотор, отпр. напр. работен обем 1353 cм3 • мощност 103 кВт. (140 к.с.) при 6000 об/мин • макс. въртящ момент 242 Нм при 1500 об/мин предно задвижване/7-степ. авт. трансмисия DSG • Д/Ш/В 4395/1826/1495 мм собствено тегло 1443 кг • обем на багажника 426-1378 л • 0–100 км/ч за 9,5 сек макс. скорост 200 км/ч • разход на гориво 5,7 л А 95 Н • CO2 130 г/км • базова цена: от 36 990 лв.