След 10 поколения на модела Mitsubishi окончателно прекрати производството на Lancer Evolution. В САЩ японците произведоха лимитирана до 1600 екземпляра Final Edition на лимузината за удоволствие, като най-последния екземпляр бе продаден на търг в Ebay с благотворителна цел. Рали-легендата достигна цена от 74 600 долара (близо 66 500 евро), което се равнява на около 23 000 обяда са страдащите хора в Калифорния. Цената на Lancer Evolution при дилърите в САЩ бе 37 995 долара – или около 34 000 евро.
Пакетът „Final Edition“ включва черен алуминиев покрив, блестящо черни брони и 18-цолови на Enkei, а в интериора номериран плакет подсказва поредния номер на екземпляра. Черното вътрешно оборудване с червени контрастни шевове също е серийно, а специалната анимация на километража напомня, че производството на легендарния Lancer спира след 24 години. А това е автомобил, който постави стандарти по отношение на управляемостта и радостта от шофирането, особено през 90-те години. И в това няма нищо чудно, още през 1992 година първият модел развиваше 250 к.с. при тегло от само 1,2 тона – и беше оборудван и с двойно задвижване!
Final Edition с 307 к.с.
Последната версия на Lancer Evolution имаше мощност от 295 к.с., но за Final Edition тя е леко увеличена: инженерите са извлекли 307 к.с. и максимален въртящ момент от 413 к.с. от 4-цилиндровия 2-литров турбомотор, комбиниран с прецизна 5-степенна скоростна кутия. Стандартното оборудване на новия GSR модел включва и амортисьори Bilstein и пружини Eibach, както и спирачна система Brembo. Естествено, и при последния модел на Evo мощността се разпределя към четирите колела от системата за перманентно двойно задвижване с централен диференциал и три различни режима за контрол на сцеплението.