Тест » Последният мохикан: Lotus Emira въодушевява с V6-мотор

Последният мохикан: Lotus Emira въодушевява с V6-мотор

2607
2022

Lotus става електрически. Преди това обаче Emira ще отпразнува още веднъж класическите добродетели на спортния автомобил. AUTO BILD тества модела.

Традиционалистите се плашат от нея, докато други виждат в нея шанс за бъдещето – електрическата мобилност. Lotus е сред другите. Специалистите на тема лека конструкция отдавна спряха моделите Elise, Exige и Evora. Като преход, преди през 2023 г. да се появят новите електрически модели, бе пуснат още един, последен модел с двигател с вътрешното горене. Неговото име: Emira. По отношение на концепцията си, новият спортист със средно разположен двигател е напълно пригоден за всекидневието, както и по-благороден и по-комфортен от досегашните модели. На нормални пътища и на пистата не е загубил нищо от своите качества. Зад пилота работи 3,5-литров компресорен V6 агрегат с гени на Toyota и 400 к.с., а догодина Lotus ще пусне и версия с 4-цилиндров турбодвигател от AMG A 45 с 360 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя.

Ръчните скорости подхождат по-добре на Emira

V6-версията се предлага с пуристката и леко хъркаща при превключване 6-степенна механична скоростна кутия, както и с 6-степенна автоматична трансмисия. Нашият съвет е да превключвате сами. Автоматичната трансмисия не доставя удоволствие, реагира мудно, а лостчетата ѝ са разположени неудобно.

Повече динамика благодарение на по-широка следа

По отношение на окачването Lotus са усъвършенствали шасито на Evora, направили са следата по-широка и са използвали система за управление, собствена разработка. Усеща ли се? И още как! Предната ос се подчинява фантастично на спирачката, а ако си поиграете с педала на газта в завоите, то ще можете малко да завъртите задницата на излизане от завоя.

Двигателите не прекаляват с мощността. При спринта 4-цилиндровият е по-бърз до темпо 100 (4,2 спрямо 4,3 сек), затова пък V6 агрегатът вдига 7 км/ч повече (290 спрямо 283 км/ч). По отношение на теглото Lotus тежи 1405 кг в най-леката си версия.

Работното място на Emira е модерно

Във вътрешното си пространство Emira впечатлява с доста модерната си обстановка. Централният дисплей на инфотейнмънт системата е с диагонал 10,25 инча и предлага модерни екстри. Почти напълно оборудваната First Edition стартира от 192 000 лв. 4-цилиндровият вариант ще се появи в началото на другата година.

ИЗВОД

Александер Бернт

За последен път Lotus показва, какви са съставките на класическия спортен автомобил. Emira върви просто фантастично. И ни кара да бъде любопитни за това, което ще ни предложат британците с бъдещото си електрическо задвижване.

 Оценка от теста на AUTO BILD: 5

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ