2022
Lotus става електрически. Преди това обаче Emira ще отпразнува още веднъж класическите добродетели на спортния автомобил. AUTO BILD тества модела.
Традиционалистите се плашат от нея, докато други виждат в нея шанс за бъдещето – електрическата мобилност. Lotus е сред другите. Специалистите на тема лека конструкция отдавна спряха моделите Elise, Exige и Evora. Като преход, преди през 2023 г. да се появят новите електрически модели, бе пуснат още един, последен модел с двигател с вътрешното горене. Неговото име: Emira. По отношение на концепцията си, новият спортист със средно разположен двигател е напълно пригоден за всекидневието, както и по-благороден и по-комфортен от досегашните модели. На нормални пътища и на пистата не е загубил нищо от своите качества. Зад пилота работи 3,5-литров компресорен V6 агрегат с гени на Toyota и 400 к.с., а догодина Lotus ще пусне и версия с 4-цилиндров турбодвигател от AMG A 45 с 360 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя.
Ръчните скорости подхождат по-добре на Emira
V6-версията се предлага с пуристката и леко хъркаща при превключване 6-степенна механична скоростна кутия, както и с 6-степенна автоматична трансмисия. Нашият съвет е да превключвате сами. Автоматичната трансмисия не доставя удоволствие, реагира мудно, а лостчетата ѝ са разположени неудобно.
Повече динамика благодарение на по-широка следа
По отношение на окачването Lotus са усъвършенствали шасито на Evora, направили са следата по-широка и са използвали система за управление, собствена разработка. Усеща ли се? И още как! Предната ос се подчинява фантастично на спирачката, а ако си поиграете с педала на газта в завоите, то ще можете малко да завъртите задницата на излизане от завоя.
Двигателите не прекаляват с мощността. При спринта 4-цилиндровият е по-бърз до темпо 100 (4,2 спрямо 4,3 сек), затова пък V6 агрегатът вдига 7 км/ч повече (290 спрямо 283 км/ч). По отношение на теглото Lotus тежи 1405 кг в най-леката си версия.
Работното място на Emira е модерно
Във вътрешното си пространство Emira впечатлява с доста модерната си обстановка. Централният дисплей на инфотейнмънт системата е с диагонал 10,25 инча и предлага модерни екстри. Почти напълно оборудваната First Edition стартира от 192 000 лв. 4-цилиндровият вариант ще се появи в началото на другата година.
ИЗВОД
Александер Бернт
За последен път Lotus показва, какви са съставките на класическия спортен автомобил. Emira върви просто фантастично. И ни кара да бъде любопитни за това, което ще ни предложат британците с бъдещото си електрическо задвижване.
Оценка от теста на AUTO BILD: 5





