AUTO BILD България / Посичащ конкуренцията: Mitsubishi Allroads Ronin от Vilner

Посичащ конкуренцията: Mitsubishi Allroads Ronin от Vilner


20
февр.
2018

Mitsubishi Allroads Ronin by Vilner е първият проект на Атанас Вилнер за 2018-та и е една от най-сериозно преработените коли, напускали ателието. Автомобилът изумява с количеството и качеството на детайлите си. Името му е свързано с традициите на Япония, откъдето произхожда Lancer. Vilner ги пречупва през арт призмата си за да създаде невиждан досега продукт със силен, индивидуален характер. Интериорът няма почти нищо общо със серийния, в колата не е останал нито един недокоснат квадратен сантиметър. Концепцията на салона е базирана на идеята за традиционност и майсторство, изпълнени с материали в топли тоналности. Същите контрастират с хладното излъчване на метализираните елементи, напомнящи оръжията на самураите.

Традиционни самурайски брони в салона. Основен мотив в салона са релефите при корите на вратите, подлакътника и подглавниците. Наподобяващите дърворезба 3D повърхности всъщност са изработени от топло пресован велур – шарка, която интерпретира текстурата на самурайските брони. За този проект Вилнер избира високотекноллогичната японска амарета пред алкантарата. С нея покрива голяма част от таблото, горната част на облицовките на вратите, колонките, средите на седалките и дори кората под задното стъкло.

Мечове катана във вратите. Декоративните лайсни в салона са метализирани, а тези на вратите наподобяват острие на катана. Повърхността е специално обработена да цитира вълнообразния хамон на заточване, характерен за ефективното хладно оръжие. Ръчната спирачка също е стилна препратка към катаната. Специално за проекта Вилнер създава и метална брошка, която поставя на различни места в салона. Подобният на бижу орнамент присъства на скоростния лост, на седалките и дори на стелките.

Драстично подобрени уреди и волан. Особено забележителен е воланът, който е тотално преработен, с ергономичен обръч, висококачествена кожа и амарета, а спиците му са метализирани. Километражът и оборотомерът са изпълнени в стил ‘Ferrari’, но с щипка Vilner дизайн – идентичен шрифт, стрелки с вертикална стартова позиция и синя подсветка. Те контрастират с покритите с релефен фурнир повърхности, които създават благородно усещане за топлота. Коланите са сменени с кафяви, а централното огледало е без рамка.

Рекордно количество шумоизолация. В техническо отношение са нанесени подобрения, превърнали този Lancer Ralliart в още по-ефективна машина. Просветът на колата е увеличен с 20 мм, а боядисаните в ‘Candy Apple’ джанти са обути с гуми Yokohama Geolandar A/T-S. В комбинация с двойното задвижване и развиващия 241 к.с. турбомотор, автомобилът се държи като истинска рали „бегачка“. Добавени са и близо 35 килограма шумоизолация, рекордно количество за проект на Vilner. Благодарение на нея акустичният комфорт на борда е сериозно подобрен: салонът е 2,5 пъти по-тих отпреди. Технически ъпдейт в интериора е и новият 11-инчов дисплей с камера за заден ход.

Нова осветителната система. Фаровете на Allroads Ronin са сменени, разполагат с дневни LED елементи, стоповете са изцяло LED, а отпред са добавени диодни прожектори с мощност от по 60 вата и алуминиеви корпуси. „Офроуд“ веждите са изработени специално за автомобила от нулата. Добавена е и допълнителна антикорозионна защита на пода, задният капак е боядисан в черно, а бойното излъчване на Ronin е подсилено с черен гланц и червено при предната част. Арт рисунката на покрива изработена по специална технология – тя е „огледален образ“ на изпълнението на тавана вътре в колата. Подход, който се прилага за пръв път от Vilner.

2011 Mitsubishi Lancer Ralliart, 1998 куб. см, 4-цил. редови, турбо, 241 к.с., 353 Нм, 6-ст. TC-SST, двойно предаване, 1265 кг.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >