Помощ, климатичната ми инсталация смърди!

Гъбичките и бактериите създават неприятни миризми в автомобила. Какво да направим срещу тях?


28
юли
2017

Нямате домашно животно и въпреки това колата ви мирише на мокро куче? В такъв случай трябва да проверите климатичната инсталация. Въпреки че повечето производители твърдят, че тя не се нуждае от поддръжка. Но това не е вярно. Всъщност климатичната инсталация засмуква прах и полени. Когато тази мръсотия влезе в контакт с кондензиралата влага по изпарителя, се създава идеалната хранителна среда за гъбички и бактерии. Но какво да направим? Повечето майстори любители могат сами да сменят интериорния филтър или да се преборят с бактериите чрез дезинфекциращи препарати. Но в повечето случаи това е работа на специализираните сервизи. Поддръжката на климатичната инсталация е задължителна на всеки 3 години. Защото всяка година до 10 процента от хладилния агент (познат и ката фреон) „изчезва“ през маркучите и свръзките. Така се създава опасност компресорът да не се смазва добре, а смяната му обикновено е ужасно скъпа. А и след поддръжката колата ви вече няма да мирише на мокро куче…

Дюзи на вентилацията

От дюзите излиза въздух с лош аромат? В този случай са замърсени или интериорният филтър, или изпарителят – или и двете. Когато вече се е стигнало до развитие на гъбички и бактерии, работата трябва да се свърши от професионалист

Дезинфекциращи препарати

Този тип препарати за дезинфекция струват около 10-20 лева и се справят с гъбичките и бактериите, които се развиват в системата и по изпарителя. Но понякога ефектът не е особено добър

Хладилен агент 

Стикер в моторния отсек показва типа и количеството на хладилния агент.  На година се губят около 10 процента от хладилния агент

Поддръжка на климатичната инсталация 

За да разберете дали климатичната ви инсталация работи нормално, може да направите просто измерване: температурата на въздуха от дюзите трябва да е между 4 и 8 градуса. При поддръжката на системата професионалистите изтеглят хладилния агент, отстраняват влагата от системата и я зареждат отново с необходимото количество от съответния хладилен агент и масло. Важно е да се знае: при тези операции системата се проверява и за евентуални течове. Цена от 50 до 80 лева.

Интериорен филтър

Отляво е новият, отдясно – старият. И тъй като миризмите могат да се дължат и на този филтър, той трябва да се сменя на всеки 15 000 километра. Цената му е около 20-30 лева, по-ефективните варианти с активен въглен са по-скъпи.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >