Помните ли този офроуд OPEL?

Моделът със светкавица на решетката може да изглежда и така – след като е бил допълнително оборудван от фирма за офроуд тунинг по всички правила

1504
2018

(Статията е публикувана в AUTO BILD през 2010 г.)

Гуруто на експедициите Фолкер Лап дава идеята, а фирмата Taubenreuther прави техническата реализация. Резултатът е един необикновен Opel Antara. Моделът не само събира погледите на паркинга през магазина, но и заслужава овации извън пътя. Като база е послужила Antara 2.0 CDTI със турбодизелов мотор със 150 к.с. (от 34 960 евро). Първоначално с помощта на австралийски пружини (433 евро) каросерията му е повдигната с 30 мм, за да се поберат по-високите гуми за офроуд: 235/65 R17 върху джанта CW-X10, вместо 235/60. Всичко това осигурява още един сантиметър клиренс за 1463 евро. Дори и да има опасност да закачите пода на автомобила, ще ви помогне защитната кора на пода на автомобила от солиден алуминий (513 евро). Ако пък сте заседнали, ще ви помогне електрическата лебедка. Taubenreuther използва Warn ХТ40, закрепяща се за предницата или за теглича отзад (1340 евро). За по-внушително впечатление и по-голям капацитет на натоварване се грижи покрив за багажника Rhino от алуминий (665 евро) със фарове за покрива на автомобила (314 евро). Багажникът и МТ гумите гарантират убийствен спектакъл по време на движение, но отнемат от мощността и съдържанието на резервоара за гориво. Нищо, на бензиностанцията със сигурност ще има доста зяпачи.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Taubenreuther Opel Antara CDTI

Ред. 4-цилиндров турбодизелов двигател, отпр. напречно • работен обем 1991 см3 • мощност 110 кВт. (150 к.с.) при 4000/мин. • максимален въртящ момент 320 Нм при 2000 об./мин. • перманентно двойно задвижване чрез многодисков съединител (отпр.:отз. 100:0-50:50), електронна спирачна намеса отпред/отзад • 5-степенна механична скоростна кутия •  независимо окачване на колелата, отпр. и отз. Old man Emu винтови пружини (+30 мм) • гуми 235/65 R17 Goodyaer Wrangler MT/R • алуминиеви джанти CWX10 • електрическа лебедка Warn XT40 (възможност за теглене на 1800 кг)  с Multi Mount система за предницата и задницата, с дистанционно управление и опора за поставяне в багажника • клиренс без защитна кора за пода на автомобила 210 мм •  клиренс със защитна кора за пода на автомобила 185 мм • разход на гориво 10,2 л дизел/100 км • максимална скорост  178 км/ч

Цена за преустройството: 4738 евро

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин