Половината германци не искат електромобили

2604
2024

Връзката между Германия и електрическите автомобили се оказва доста сложна. Проучвания показват, че половината германци не се интересували от модели на ток. Европейската сметна палата обаче призовава за значително повече електромобили за постигане на целите за климата…

Темата за електромобила внася раздор сред шофьорите в Германия: много потребители обмислят сериозно покупката на нов или употребяван електрически автомобил. Но според няколко проучвания огромен брой хора напълно отхвърлят идеята за електрическата мобилност.

Амбициозните цели на ЕС в областта на климата за 2050 г. не само налагат насила спирането на двигателите с вътрешно горене след 2035 г. Тъй като CO2-емисиите не падат въпреки непрекъснато подобряващите се двигатели с вътрешно горене, сега Европейската сметна палата призовава да бъдат предприети и други действия, тъй като емисиите, генерирани от транспорта, просто не намаляват. Сметната палата критикува бавните темпове, с които навлизат електрическите автомобили, и настоява този тип МПС да станат по-достъпни за масовия потребител.

Ограниченият брой зарядни станции в Германия все още е посочван като основен проблем в прехода към електромобили.

Според Сметната палата основната причина за проблемите в прехода към електромобили била рехавата мрежа от зарядни станции. Около 70 процента от всички зарядни станции се намиралл в 3 от 27-те страни на ЕС – Германия, Франция и Холандия. Проблемът: транспортният сектор е генерира около една четвърт от всички емисии на парникови газове в Европа, половината от които идват от ауспусите на автомобилите.

Твърде малко заводи за батерии

Одиторите на ЕС се оплакват, че европейската индустрия за производство на батерии изоставала спрямо световната конкуренция. На Стария континент се произвеждат под десет процента от батериите в световен мащаб. При това се налага суровините за тях да бъдат внесени в Европа от другаде – а това вдига разходите, което от своя страна прави електрическите автомобили от най-гъсто населения континент по-скъпи.

Само десет процента от батериите за електрически автомобили в световен мащаб се произвеждат в Европа.

Дори алтернативните горива не били реална алтернатива, защото количеството им е твърде ограничено. Биомасата, произвеждана в Европа, не е достатъчна, за да бъдат заменени конвенционалните горива. Ако се наложи биодизел и други подобни продукти също да бъдат внасяни, зависимостта на ЕС от други страни ще се увеличи. Освен това биогоривата са доста скъпи – очаква се за тях да ни таксуват с около 20-30 стотинки допълнително.

Проучванията показват: има както поддръжници, така и противници на електрическите автомобили

Изнесените наскоро данни за слабите продажби на електрически автомобили са свързани в голяма степен с нежеланието на купувачите да сменят типа задвижване. Според ново представително проучване на AutoScout24, 43 процента от анкетираните не възнамеряват да си купят електрически автомобил. И само една четвърт от респондентите биха си купили модел на ток – но само ако технологията, инфраструктурата или други фактори се променят.

Интересното е, че по-младите демонстрират значително повече готовност да си купят употребяван електрически автомобили, отколкото по-възрастните: в групата от 50 до 65 години 56 процента напълно изключват покупката на употребяван електрически модел. Сред респондентите на възраст от 18 до 39 години 30 процента биха си купили „електричка“. 11 процента от анкетираните вече са собственици на електрически автомобил или си търсят употребяван за покупка.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин