Покупка на автомобил в Япония

2602
2016

Различни пазари, различни обичаи: в Страната на изгряващото слънце много купувачи на автомобили често благославят колите си. Тази традиция става все по-популярна

Човек никога не може да бъде достатъчно щастлив. Поне не като шофьор на автомобил. В далечна Япония обаче си имат способ по елегантен начин да привлекат щастието – чрез платено благославяне на автомобил в специален храм.

Префектурата Токио разполага с много религиозни градове – Токио-джиша и Десетте храма на Токио са разположени на удобна локация в близост до двореца на императора. В национален символ се е превърнал храмът Шинто Канда Миоджин в окръг Киода.

Разкошната червена постройка, заобиколена от модерни блокове, е магнит за туристите и място за религиозно уединение… А като капак – поне 300 пъти в годината тя става арена на шумно автомобилно събитие, коетo започва с удари на барабани в главната зала на храма, наречена Хонден. В задната част на залата чака висш духовник, седнал в поза Лотус, който захваща песен, измърморва нещо и се моли – като всичко изглежда доста мило. След това духовникът прави нещо много важно – пляска два пъти силно с ръце, за да чуят и боговете желанията му. Време е бързо да се запъти към автомобила.

Преди същинското благославяне на открито в Хонден се отправят молитви

Преди същинското благославяне на открито в Хонден се отправят молитви

Колата трябва да бъде паркирана с „муцуната“ напред към свещената скала (никога натам не бива да сочи задницата, това би ядосало бога), вратите и задният капак са отворени, така че добрите желания да стигнат до всяко ъгълче на колата. Всичко това се прави с идеята за щастливи и безаварийни пътувания.
Днес церемонията е посветена на Mazda CX-3, собственост на Мияби Сугавара. Телевизионната редакторка на възраст 28 г. с дълга черна коса и мерки на фотомодел внимателно следи церемонията. „Това е много важен момент за мен“, прошепва младата дама.
Само преди няколко часа тя е получила новия си кросоувър в Мегуро Химоня Аутлет, новия Flagship Store на марката в Токио. Колата е с 6-степенен автоматик, кожен салон в три цвята, металик Ceramic White и 105 „дизелови“ конски сили. Всъщност в хибридизирания и електрифициран автомобилен свят на Япония (там 22% от новорегистрираните автомобили за 2014 г. са именно такива) Mazda предлага малкия си SUV единствено с дизелов двигател.

Вместо ароматизатор „борче“: при процедурата се дава малка торбичка с подаръци, сред които има и талисмани

Вместо ароматизатор „борче“: при процедурата се дава малка торбичка с подаръци, сред които има и талисмани

Средният разход на машината по норма е само 4 л, СО2 емисиите са ниски (105 г/км) – а всичко това е много важно във високотехнологично развитата островна държава. Със 17 381 продажби пуснатият през май м.г. модел е вторият най-продаван на марката след Demio (в Европа – Mazda 2) и пред „големия брат“ СХ-5. СХ-3 има силни позиции и в Германия – през октомври той стана най-добре продаваният модел на Mazda (с общо 1400 реализации, 4550 от старта на продажбите).
„Влюбена съм в тази спортна и модерна визия“, убедена е бившата собственичка на Prius Мияби. От началото на своя дизайнерски поход Kodo Mazda се превърна в марка, по която младите хора в Япония си падат страшно много. Именно този имидж трябва да доизградят и дилърите.

Перфектната покупка: продавачът докарва колата от прекрасния двор, в специално помещение с шикозно остъкляване се предава ключът

Перфектната покупка: продавачът докарва колата от прекрасния двор, в специално помещение с шикозно остъкляване се предава ключът

Боядисани в черно и тъмносиво шоурумове, дизайнерски мебели и сложни LED илюминации отвън и отвътре – марката трябва да следва един и същи стил по целия свят. До края на 2016 г. в Германия трябва да бъдат модернизирани всичките 460 шоурума на Mazda. Преустройството на 1044-те „аутлета“ в Япония вече тече с пълна сила. Пример за успешна трансформация е Мегуро Химоня Аутлет – с фасада от затъмнено стъкло и тъмно дърво, окосена трева отпред и отделно помещение за предаване на новозакупените автомобили със стриктно определени картини и етажерки.

В първия момент изобщо няма да се сетите, че тук се продават коли. Те почти не се виждат наоколо. Сервизът се намира под земята, а дотам автомобилите се транспортират посредством специален асансьор. Само пет модела, всички в червено, са разположени в кафенето на втория етаж. Новият шоурум е собственост на Kanto Mazda, компания, която със своите 834 дилърства и годишен оборот от 834 млн. евро е най-големият дилър на Mazda в света.
„При нас не е важно кой продава най-много автомобили – обяснява ни президентът на Kanto Райта Нишияма. – Тук се оценява любовта към марката.“ Персоналът е специално подбран и е минал през индивидуално обучение. 19-те служители са в постоянен контакт помежду си. Симпатична дама приема посетителите. Тестовите коли се дават за срок от 24 часа. Новата концепция очевидно работи добре – с над 400 реализирани автомобила филиалът продава значително повече от средното за Kanto. Явно благословиите помагат…

 

 

Транспорт в Токио:

 ЛЯВО ДВИЖЕНИЕ: Автомобилите в Япония са с десен волан. Важно е да имате навигация. Движението често е организирано на три нива.

ЛЯВО ДВИЖЕНИЕ:
Автомобилите в Япония са с десен волан. Важно е да имате навигация. Движението често е организирано на три нива.

 

ТАБЕЛИ: В центъра на Токио табелите са също и на английски. За малките улички обаче ще ви помогнат само указанията на минувачите.

ТАБЕЛИ:
В центъра на Токио табелите са също и на английски. За малките улички обаче ще ви помогнат само указанията на минувачите.

 

ЗАРЕЖДАНЕ ОТГОРЕ: В Токио мястото е ограничено, а редът е издигнат в култ дори на бензиностанциите. Тук служителите „прехвърчат“ от кола на кола. За да бъдат обслужени клиентите максимално бързо, много от пистолетите за зареждане падат отгоре. Така човек може да зарежда директно от позицията, на която се намира в момента.

ЗАРЕЖДАНЕ ОТГОРЕ:
В Токио мястото е ограничено, а редът е издигнат в култ дори на бензиностанциите. Тук служителите „прехвърчат“ от кола на кола. За да бъдат обслужени клиентите максимално бързо, много от пистолетите за зареждане падат отгоре. Така човек може да зарежда директно от позицията, на която се намира в момента.

ПЪТ НА ПЕШЕХОДЦИТЕ: С 38 млн. души население Токио е най-големият метрополисен регион в света. В самия град живеят над 9,2 млн. души. Странни за европейските разбирания са диагоналните пешеходни пътеки.

ПЪТ НА ПЕШЕХОДЦИТЕ:
С 38 млн. души население Токио е най-големият метрополисен регион в света. В самия град живеят над 9,2 млн. души. Странни за европейските разбирания са диагоналните пешеходни пътеки.

 

 

Мегуро Химоня Аутлет:

Нов имидж: Много дърво, тъмни стъкла, семпла фасада. Мегуро Химоня Аутлет е рожба на известното японско архитектурно студио Suppose Design Office. Голяма част от формите обаче са дело на главния дизайнер на Mazda Икуо Маеда.

Нов имидж:
Много дърво, тъмни стъкла, семпла фасада. Мегуро Химоня Аутлет е рожба на известното японско архитектурно студио Suppose Design Office. Голяма част от формите обаче са дело на главния дизайнер на Mazda Икуо Маеда.

 

Сервиз инкогнито: Сервизът се намира под земята. Автомобилите се вкарват и изкарват с асансьор.

Сервиз инкогнито:
Сервизът се намира под земята. Автомобилите се вкарват и изкарват с асансьор.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин