2021
Още през 60-те години на миналия век е трябвало да се появи бейби-Benz: Mercedes 170 (W 122) обаче никога не стига до производство. Това е непознатият предшественик на легендарния 190!
В началото на 1953 г. Daimler-Benz взема решение: да пусне допълнителен модел – по-малък от Ponton (W 120), с между 15 и 20 процента по-евтин от стария 170.
Накрая обаче W 122 не стига до серийно производство
W 122 е заводското наименование на модела. По отношение на дизайна на каросерията има сериозни дискусии: например проекти в стила на Isabella (вариант с две врати) и на SL (с фарове на 300 SL Roadster). Накрая обаче всичко това се оказва без значение, тъй като този Benz не стига до серийно производство. Причините за провала на проект W 122 са най-различни.
Няколко детайла от 122 са запазени
От една страна Daimler разполага с прекалено малко разработващи за голям брой проекти. Освен това вземащите решение проточват избора си твърде дълго. Първоначалното пускане на пазара – 1957 г. – е многократно отлагано. Накрая на шефа на отдела за разработка Фриц Налингер сумата от около днешните 120 милиона лева му се струва прекалено голяма. Някои детайли от забравения бейби-Benz все пак са запазени: през 1959 и 1961 г. се появяват моделите W 111 и W 110 като наследник на малкия Ponton – техните „муцуни“ много приличат на представения през 1956 г., но не стигнал до серийно производство модел.
Дългият път до 190
През 1958 г. Daimler-Benz AG поема мажоритарния дял от Auto Union GmbH. За Фриц Налингер е назрял моментът за разработка на бейби-Benz – с предно задвижване и обща платформа за моделите на Mercedes и Auto Union, с вътрешнозаводски код W 118. Този автомобил обаче също не стига до серийно производство. Проектът „бейби-Benz“ е възроден на базата на W 115. По време на първата петролна криза през февруари 1974 г. стартира работата по 190. Когато през 1975 г. шеф-дизайнер става Бруно Сако подобни проекти са преустановени и екипът му започва работа наново. С радикални промени дизайнът се доближава към 190 (W 201). През 1982 г. моделът се появява на пазара: конвенционален със задно задвижване и коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,33. За разлика от опасенията при W 122, W 201 никога не е считан за евтин Benz, а се превръща в успех за Mercedes.