Поздрави от Норвегия: тест на фейслифта на Audi A8

3112
2021

AUTO BILD тества реновираното наскоро Audi A8 в Норвегия. Моделът от Инголщадт намери своето място по скандинавските маршрути.

Черни вълни, бурен северозапазен вятър, стъмни и назъбени скали – Норвегия на 63 градуса северна ширина и 7 градуса източна дължина. Леден вятър, студът те разяжда отвътре. Тук в Лаувьофиорд се намира един от най-красивите пътища на света – Атлантическическият път, построен между 1983 и 1989 и дълъг 8274 метра, с осем моста между острови и брегове, като най-дългият е 260 метра и висок 23 метра.

И действително Audi A8 пасва като нарисуван в този архаичен пейзаж. Макар, че идва от Бавария, той е скандинавски хладен, сдържан. Произвежда се от 2017 г., тоест намира се в средата на своя живот. Отвън има малки промени – нова решетка и някои такива. И хубаво, че е така. A8 е с ниска, удължена каросерия – с някои ръбове, непреходно.

Нови са фаровете с матрична LED и DMD-техника. Те са впечатляващо светли по тъмните норвежки пътища, без да заслепяват насрещно движещите се автомобили. В задните светлини са монтирани тънки OLED елементи (да, като в телевизор), които могат да изписват различни светлинни подписи и да реагират на приближаващи се други автомобили. Така, ако някоя кола се доближи на около 2 метра, интензивността на задните светлини става все по-силна. На борда е също толкова сдържано, колкото и отвън. Всичко е строго и изчистено, хладно и с безупречна изработка. Типични за Audi са трите големи екрана, от които поне долният – за управление на климатичната инсталация – е някак си излишен.

Във вътрешното пространство цари лукс

Пространство има в излишък, освен това перфектно оформени и супер-удобни седалки отпред и отзад. Дългото тестово A8 разполага с функция за масаж, 18 пневматични възглавници и поставка за краката на предната дясна седалка. Тама приливилигерованият пасажер може да получи затопляне и масаж на стъпалата. Редакторът не се възползва от тази екстра. Той предпочете мястото отпред вляво – най-доброто на борда. Особено с 4,0-литровия V8-битурбо двигател във версия 60 TFSI с 460 к.с. и 660 Нм.

От VW, разработено от Porsche. 48-волтова бордова мрежа, 8-степенна автоматична трансмисия, двойно задвижване quattro, задни завиващи колела и активно окачване – всичко това също е част от оборудването. Така оборудвано, A8 ни се представи в блестяща форма. Окачването реагира чувствително – все пак безупречните норвежки пътища не позволяват експерименти. Мощното А8 притежава фини маниери и издава чудесен звук а ла баритон. A8 заема стабилна и прецизна позиция на пътя. Навън фиордите, скалите, завоите и мостовете се вписват чудесно в творението на изкуството и сякаш нямат край. Така може спокойно да стигнем до северния полюс.

Технически данни 

Audi A8 60 TFSI quattro 

• V8 битурбо двигател, отпр. надл. • работен обем: 3996 cм³ • мощност: 338 кВт. (460 к.с.) при 5500 об/мин • макс. въртящ момент: 660 Нм при 1850 об/мин • двойно задвижване, 8-степ. авт. трансмисия • Д/Ш/В: 5320/1945/1488 мм • собствено тегло: 2155 кг • обем на багажника: 505 л • 0-100 км/ч за 4,5 сек • Vmax: 250 км/ч • разход на гориво: 10,8 л/100 км (А 98 Н) • CO2: 248 г/км • цена: 241 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин