Под 80 000 лева за хибридното купе на Mitsubishi със зареждане от контакта (ТЕСТ)


3
авг.
2021

Преди години силата на Mitsubishi беше в рали „бегачките“, а сега сякаш потенциалът на компанията са Plug-in хибридите. Няма как – времената се менят и звукът от съскането на турбото при Evo XI няма да заглуши жуженето на електромоторите. Но това надали е тревожило ръководния екип на компанията: той доволно потриваше ръцете през миналата година, когато Outlander PHEV за пореден път стана най-продаваният хибриден SUV на Стария континент и вторият най-продаван модел със зареждане от контакта. При това Outlander-ът се произвежда още от 2013 г. – и макар че беше подложен на обновявания, в основата си той е същият. Или казано с други думи, продаденият в 270 000 бройки SUV се оказа много успешен в дългосрочен план продукт.

Сега обаче мениджърите на „трите рубина“ сложиха край на предлагането му в Европа – и оставиха използващия същата задвижваща система Eclipse Cross PHEV като единствен избор за клиентите, които искат да се движат на ток и да гледат пътя от високо. Агресивен на вид, но комфортен по душа – сякаш по тази формула е разработено SUV-купето, което изглежда като герой от научно-фантастичен филм. И в интерес на истината, изглежда респектиращо, когато го видите в огледалото, движейки се в най-лявата лента на магистралата.

Интериорът е оформен в абсолютен противовес с революционната визия на екстериора – но пък всичко е там, където очаквате, а намаляването с „перата“ на волана, контролиращи степента на рекуперация, доставя удоволствие

Задвижващата система комбинира маломощен работещ по цикъла на Аткинсън двигател с вътрешно горене (2,4 л, 98 к.с., 198 Нм) с преден (82 к.с./137 Нм) и заден (95 к.с./195 Нм) електромотор, както и с разположена в пода между осите батерия с капацитет 13,8 кВтч. Всичко това гарантира системна мощност 188 к.с. и 4х4-задвижване. Но няма как отново да не си спомним за Evo, поглеждайки към режимите на шофиране – Normal, Eco, Tarmac, Gravel, Snow. Тестовият автомобил ни посреща с обещание за 40 км изцяло на ток – но след пускане на климатика те паднаха на 31. Големият брой степени на рекуперация, контролирани с „перата“ от волана, подсказва, че Mitsubishi има сериозен опит с електрификацията.

Ток отдясно, бензин отляво: капацитетът на батерията ще бъде достатъчен за придвижването от вкъщи до работа и обратно при повечето клиенти

Батерията се зарежда за четири до шест часа на домакински контакт, а от станцията за бързо зареждане – за 25 минути до 80 процента. И сега идва черешката на тортата, защото зареждането е двупосочно! Ако зареждате вашето Mitsubishi със слънчева енергия у дома и имате подходящия Wallbox, можете да черпите електричество от автомобила през нощта. Да, от автомобила! Така Eclipse Cross се превръща в нов приятел на дома. Особено с оглед на факта, че вози добре и е приятен за каране, а и като цяло предлага много за парите си.

Ценовата листа стартира от 79 990 лева за базовото ниво, включващо система за ограничаване на опасността от удар отпред, с функция за разпознаване на пешеходци, система за предупреждение при напускане на пътната лента, автоматично превключване на къси/дълги светлини, 2-зонов автоматичен климатик, безключов достъп, автоматични фарове и чистачки, инфотейнмънт система с 8“ дисплей, камера за заден ход, отопляеми предни седалки… С други думи – няма да ви липсва нищо. Заслужава си да инвестирате в по-високите нива на оборудване само ако непременно искате навигация, повече асистиращи системи и кожен салон. Ако държите на топнивото Instyle+ като при тестовия автомобил, ще трябва да подготвите около 90 000 лева.

Работещият по цикъла на Аткинсън двигател с вътрешно горене генерира 98 к.с. и бива подпомаган от два електромотора – на предната и на задната ос

И като говорим за разходи, си струва да споменем и горивната консумация при изтощена батерия: в „чисто“ градско с ниска скорост и често спиране и потегляне Eclipse Cross се задоволяваше с малко над 5 л на 100 км. А в извънградски цикъл (без магистрала), когато хибридната система не работи толкова ефективно, бордовият компютър отчиташе между 7,5 и 8 л.

От Mitsubishi са оформили SUV-купето да изглежда по-динамично отпред и са изпратили в пенсия разделеното на две части задно стъкло отзад. Автомобилът изглежда много по-елегантно, но при качването отзад отново ще се налага да навеждате глава и да бъдете гъвкави. Гумираното покритие за багажника (140 лв.) си заслужава да бъде поръчано – защото пази багажника чист и се мие лесно. За съжаление, джантите могат да бъдат само 18-цолови – а чисто визуално те не изпълват оптимално калниците. За сметка на това с гумите в размер 225/55 R18 няма да се плашите от дефектите на пътната настилка. На фона на визията на екстериора и сложната хибридна система интериорът изглежда направо ретро. Но всъщност… май просто ергономията тук е взела превес над излишните тъчскрийни и тъчпадове.

Задължително инвестирайте в гумираното покритие за багажника, струващо 140 лева – защото се почиства много удобно

Технически данни Mitsubishi Eclipse Cross Plug-in-Hybrid • Двигател: четирицилиндров отпред напречно (98 к.с.), електродвигатели отпред (82 к.с.) и отзад (95 к.с.) • Системна мощност: 138 кВт (188 к.с.) • Задвижване: 4х4, с автоматично управление • Капацитет на батерията: 13,8 кВтч •Дължина/широчина/ височина: 4545/1805/1685 мм • Тегло: 2008 кг • Обем на багажника: 359-1108 л • 0-100 км/ч: 10,9 сек • Макс. скорост: 162 км/ч • Разход: 2,0 л А95 Н, 19,3 кВтч/100 км (NEDC) • CO2 емисии: 46 г/км • Пробег на ток: 45 км • Цена: от 79 990 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин