Под капака на този W 123 работи V8!

2208
2024

На пръв поглед този Mercedes W 123 изглежда съвсем нормално, но под ламарините крие тайна. Вместо 5-цилиндров дизел, под капака работи двигателят от 500 SEC. Сега автомобилът се продава на търг

Mercedes W 123 е произведен в тираж над 2,7 милиона броя между 1975 и 1986 г., което го прави един от най-успешните модели на компанията с централа в Щутгарт до ден-днешен. Моделът можеше да бъде поръчан с 4-, 5- и 6-цилиндрови двигатели. Който искаше V8 в 123-ката, трябваше да се обърне към AMG или да си го сложи сам!

Собственикът на този черен W 123 е избрал втория вариант. Черният седан излиза от завода през 1982 г. като „пенсионерски“ 300 D, но вече няма почти нищо общо с него – защото се е превърнал в истински Sleeper.

Салонът не е в лошо състояние с оглед големия пробег.

През 2023 г. автомобилът е подложен на сериозен силов тунинг. 5-цилиндровият дизел е демонтиран и заменен с 5-литров V8 (M117) от Mercedes 500 SEC. От W126 идват също 4-степенната автоматична скоростна кутия, диференциалът, радиаторът и вентилаторът. Спирачната система отпред е от 560 SEC, окачването е преработено и е монтирана нова задна ос.

V8 с 231 к.с

Вместо на 88 к.с. като 300 D или на 125 к.с. като при турбодизеловия 300 TD, този скромен на вид W 123 с V8 сега разчита на 231 к.с.

Многото години на слънце са се отразили върху боята, която се е напукала.

Benz-ът в американска версия се продаде на търг посредством платформата The MB Market, специализирана в моделите на Mercedes, а според описанието към обявата 123-ката била напълно изправна. Визуално обаче далеч не е в състояние за конкурс – с напукана боя, вдлъбнатини и драскотини; в описанието се споменава и за следи от износване. Това вероятно включва и леката ръжда, както и спукано предно стъкло.

Следи от употреба или патина?

Интериорът все още изглежда доста прилично с оглед годината на произведство, което вероятно се дължи на изключително високото качество на W 123 в дългосрочен план. Но по интериора има и някои дефекти: климатикът и круиз контролът не работели, а люкът се отварял и затварял трудно.

Положително: 16-цоловите джанти Maxilite не само освежават външния вид, но също така са обути с нови гуми Michelin Pilot Sport от 2022 г. При смяната на двигателя той бил обслужен изцяло – и е получил дори нови запалителни свещи.

Пробегът остава тайна

Не е ясно колко километра е оставил зад гърба си „дядото“. Таблото отчита 215.203 мили, което съответства на 346.336 километра. Все пак следва да отбележим, че таблото вече е било сменяно – и това е записано в Carfax, така че точният пробег на купето не е известен. Двигателят идвал от донор Mercedes 500 SEC от 1983 г. и бил на 283.000 километра (176.000 мили).

Влиза без проблем: 5-литровият V8 от 500 SEC с обозначението M117 се побира идеално в моторния отсек на W 123.

Като цяло, този W 123 е много далеч от добре поддържан екземпляр, достоен за колекционер, и със сигурност не е за почитателите на олдтаймерите в оригинален вид. По-скоро Sleeper-ът е насочен към онези, които могат и искат да направят автомобила по-атрактивен отвън, или за тези, които харесват комбинацията от скромен външен вид и „корав“ V8.

Отдалеч W 123 не изглежда зле. При по-внимателно вглеждане обаче ще установите, че следите от износване надхвърлят нормалната патина.

Добра оферта за W 123?

В крайна сметка Benz-ът беше продаден за 4250 щатски долара, което съответства на около 8000 лева. Дали обаче с него следващият собственик няма да има проблеми при ГТП?

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин