2021
Много от любимите класически автомобили са доста скъпи. Има обаче и такива, които струват под 40 000 лв., чийто потенциал засега се вижда само от експертите. Представяме ви лигата на подценените класики!
Какъв класически автомобил мога да си позволя? При най-предпочитаните модели цените се вдигнаха до небето. Съществуват обаче и автомобили с потенциал за увеличаване на цената. Кой от тях си струва да си купя? Кои модели досега не са били открити от експертите и засега не са много скъпи?

Започваме с Mercedes 280 SE (W 116): S-клас излъчва авторитет и днес – дори с базовия си 6-цилиндров двигател.
Щедра хромирана украса подчертава лидерските претенции на първия модел с името S-клас.

Интериорът не притежава помпозността на съвременните модели и излъчва дискретен буржоазен чар.

Устойчивите на замърсяване задни светлини са патентовано откритие на Mercedes. Тези задни светлини на лимузината се използват дори и при пътнически автобуси.

Препоръка: S-Klasse от 70-те години (W 116) е пригоден за семейството и сравнително изгоден класически автомобил (особено ако е в добро състояние). 280 SE е може би най-разумният избор на класика: добри динамични характеристики, приличен разход на гориво (около 12 л/100 км), солидна техника.

При 280 SE, който се счита за най-произвеждания W 116, и който и до днес има най-голям пазарен дял, трябва да планирате (за класика, която ще използвате във всекидневието), някъде 14 000 лв. По-рядко срещаните нива на оборудване и специалните цветове могат да струват малко повече.

Използваната при по-късно произведени модели (от юни 1976 г.) K-Jetronic може да създава ядове, иначе при добра поддръжка не би трябвало да се очакват проблеми. Съвет: автоматична вместо механична скоростна кутия, тъй като е по-здрава. Заради силната склонност към ръждясване (проблемни зони: предна броня, калници, прагове, врати) трябва обстойно да проверите състоянието на каросерията – навремето нерядко е пестено при ремонтите.
