Подценени класики с потенциал: Alfa Alfetta GTV 2000

0902
2021

Много от любимите класически автомобили са доста скъпи. Има обаче и такива, които струват под 40 000 лв., чийто потенциал засега се вижда само от експертите. Представяме ви лигата на подценените класики!

Какъв класически автомобил мога да си позволя? При най-предпочитаните модели цените се вдигнаха до небето. Съществуват обаче и автомобили с потенциал за увеличаване на цената. Кой от тях си струва да си купя? Кои модели досега не са били открити от експертите и засега не са много скъпи?

Фина техника, вълнуващо опакована: представяме ви Alfetta GTV 2000 L.

Расовото италианско Coupé от дивите 70-те години на миналия век създава усещането за неподправено шофиране в сравнение с контраста на притежаващите голям брой асистенти съвременни модели.

Предницата с двойните фарове придава на това Coupé агресивност, като от различните гледни точки дизайнът на Giugiaro ще ви се хареса отново и отново.

Удобна за пътуване, подходяща дори и за възрастни задница с ниско разположени отделни седалки със силно изразени контури.

Зад волана се виждат малко разхвърляните уреди . Както е обичайно за спортен автомобил, оборотометрът е разположен в средата.

Скоростомерът и другите индикации са събрани в кутия, насочена към водача.

 Впечатляваща задница…

… с разделени задни светлини.

Препоръка: също както и много други „италианци“ от 70-те години Coupé-тата на Alfa започваха да ръждясват още след няколко години. Така, че ремонтите на ламарините постоянно са на дневен ред. Проблемните зони са много. Освен пода, вътрешните и външните прагове, кантовете на вратите и калниците, внимателна проверка изискват и предните колони, предното и задното окачване, както и двигателния отсек и рамките на прозорците.

4-цилиндровите двигатели с два разпределителни вала са издръжливи, но изискват внимателно загряване преди потегляне и са алергични към лоша поддръжка. Гъвкавите муфи на съединителите се износват бързо, също както и втулките на носачите.

Състояние на пазара: най-търсени са редките хромирани модели. 4-цилиндровите мотори от втората серия (от есента на 1980, пластмасови брони!) струват с около 2000 лв. по-малко. Предлаганият от фейслифта V6 двигател (2,5 литра/154 или 158 к.с.) струва с около 12 000 лв. повече. В Италия ще откриете доста такива модели. Цените са: 25 000 лв. за състояние 2, 15 000 лв. за състояние 3.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин