Погнаха и Fiat за вредните емисии


20
май
2017

Европейската комисия започна съдебни действия срещу Италия за това, че не е отговорила на обвиненията за измамни резултати от тестове на Fiat Chrysler. Комисията заяви, че Италия не е успяла да ги убеди, че използването на  устройства за модулиране на емисиите на Fiat Chrysler извън тестовите условия, е оправдано.

„Комисията отправя официално запитване към Италия във връзка с опасенията, че производителят не е оправдал в достатъчна степен техническата необходимост и по този начин законността на използваното устройство, нанесло пораженията“, се казва в изявлението.

Италия има два месеца, за да отговори на искането на Европейската комисията, което в крайна сметка може да бъде отнесено до Съда на Европейския съюз, ако отговорът е неубедителен.

Страната е поискала от Европейския съюз да отложи старта на съдебните действия срещу Рим за емисиите на Fiat Chrysler, съобщава министърът на транспорта Грациано Делрио.

„Като се има предвид, че след края на преговорите не получихме искане за допълнителна информация … искаме да забавим стартирането на процедурата за нарушение, докато очакваме писмо с искане за изясняване на въпросите, повдигнати от вашите оторизирани служби“, заяви Делрио пред еврокомисаря по промишлеността Елбиета Биенкоска, се казва още в изявлението на министерството.

Европейската комисия играе ролята на медиатор между Рим и Берлин, след като Германия уличи Fiat Chrysler в изпозването на незаконно устройство в Fiat 500X, Fiat Doblo и Jeep Renegade. Това посредничество завърши без успех през март.

Служителите на ЕС стават все по-разочаровани от сблъсъка между националните правителства и мощната автомобилна индустрия, а законовата мощ е най-силното оръжие, с което разполага Европейската комисия, за да принуди страните членки да санкционират дизеловите автомобили, които отделят азотен оксид (NOx).

Според Делрио обаче материалът, изпратен от Италия в Комисията по време на посредничеството, показа, че процесът на одобрение на превозните средства е извършен правилно.

Съгласно настоящата система, която Комисията се опитва да преработи, националните регулаторни органи одобряват нови автомобили и имат еднолични правомощия за извършването на надзор на дейността на производителите. Но след като превозното средство бъде одобрено в една страна, то може да бъде продавано във всички страни-членки на общността.

През декември миналата година Комисията започна дела срещу пет държави, включително Германия, Великобритания и Испания, за това, че не са регулирали адекватно автомобилната промишленост.

Съгласно новите проектоправилници, които ще бъдат договорени по-късно този месец, на Комисията ще бъдат дадени правомощията да наказва производители на автомобили, които директно мамят системата, с глоба до 30 000 евро на засегнатото превозно средство.

„Противно на вече заявеното, италианските власти от самото начало са взели превантивни мерки за наличието на незаконни устройства в моделите на Fiat, както оригиналните, така и онези, които са били ремонтирани“, казва Делрио.

„По време на преговорите сме посочили, че FCA доброволно е инициирала кампания през февруари 2016 г., за подобряване стойностите на емисиите доста преди Германия да ни информира за резултатите от техните тестове.“

След изпращането на предизвестие в сряда това ще бъде първата стъпка в процедурите за нарушение в ЕС, предназначени да гарантират, че 28-те държави-членки ще спазват правилата на общността.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >