2017
С представянето на Concept A Sedan Mercedes разкрива малко от новия А-клас. Планирана е премиерата на серийна версия, но едва в началото на 2018 г., малко преди лансирането на пазара следващия април. Година по-късно ще се появи и CLA (не го бъркайте с А-клас седан). Въпреки че Concept A Sedan (дължина: 4570 мм, широчина: 1870 мм и височина: 1462 мм) в голяма степен разкрива много от А-клас, концепцията съвсем сериозно може да бъде възприета като предшественик на А-клас седан, който през 2018-а трябва да се появи в Китай – неслучайно от Щутгарт са избрали именно изложението в Шанхай за премиерата.
Надвесите на каросерията са сериозно намалени, което прави А-клас да изглежда по-атлетичен. Mercedes се сбогува с чупките и ненужните ръбове по примера на Е-клас Coupe и Cabrio. Предницата напомня на концептуалния Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo. Вероятно радиаторната решетка тип Panamericana ще видим само при AMG-версията с 470 к.с. До В-колоната CLA и А-клас седан вероятно ще си приличат много. Очакваме новият светлинен подпис в задната част да се появи при всички нови компактни модели на Mercedes.
Интериор с елементи от S- и E-клас
Въпреки че прототипът няма интериор, AUTO BILD знае как ще изглежда кокпитът на серийната машина. Сред акцентите ще бъдат воланът с два мултифункционални бутона, големият тъчпад в централната конзола вместо Comand-контролера и широкият цветен дисплей. Иновативната концепция на управление ни е позната от Е-клас. И тъй като 6-степенната ръчна скоростна кутия ще бъде запазена, селекторът за автоматика ще остане на обичайното си място.
Възможно е да има 3-цилиндров мотор
Бъдещият CLA е замислен като фамилно купе с по-голям багажник, повече място отзад благодарение на нова задна ос и линия на покрива, която не се спуска толкова рано. В Щутгарт платформата на следващия CLA носи означението MFA2. Първата стъпка на еволюцията обещава по-ниско тегло и повече гъвкавост, по-устойчива на усукване конструкция, усъвършенствано окачване, развитие по отношение на дигитализацията и редуциране на разхода. Има голяма вероятност в гамата от мотори да бъде включен и агрегат с три цилиндъра – разработка на партньорите от Renault/Nissan.
В бъдеще А-клас няма да бъде предлаган като хечбек с три врати (както досега), не се предвиждат екзотики като версии купе и роудстър. С пет врати А-клас ще се появи на пазара през 2018 г., а версията седан (включително и с удължено междуосие за САЩ и Китай) – през октомври догодина. През 2019-а ще бъде дебютът на новия В-клас, CLA и CLA Shooting Brake, както и на кросоувърите GLB и обновения GLA. Това голямо семейство ще използва модуларната архитектура с означението MFA2 – втора генерация на платформата с предно задвижване. Тя е достатъчно гъвкава, за да „приюти“ и техниката на алтернативните задвижвания.