Поглед към кокпита на новия S-клас

Мегадисплей като при електромобила Byton, най-модерна OLED-техника и още повече гласови функции: ето как вероятно ще изглежда MBUX в новата S-ка

1501
2018

На изложението CES в Лас Вегас Daimler представи своята нова инфотейнмънт система MBUX. Първо тя ще намери приложение в следващото поколение на Mercedes A-клас. Още на официалната пресконференция германците обаче разкриха, че системата ще „настъпи“ и в новата S-класа (от 2020 г.). Все пак на форума за потребителска електроника разбрахме какво можем да очакваме за кокпита на новата лимузина от висок клас – при това на щанда на Harman! Доставчикът работи в сътрудничество с NVIDIA и Mercedes по MBUX и според информация на запознати лица трябва да се включи и в разработката на системата за S-клас. Естествено, доставчик никога не би си признал, че работи ексклузивно за конкретен автомобилен производител – за да не се конфронтира с евентуални бъдещи клиенти. Все пак с Harman работи и VW например. Ето защо не е изненада, че инфотейнмънт системата за изложението е монтирана не в Mercedes, a в Maserati GranCabrio. От Harman обявяват, че тази система разкрива какво можем да очакваме в бъдеще при кокпитите. Естествено, най-вероятно при Mercedes графиката и функциите нямат да бъдат съвсем същите. Въпреки това при всички положения голяма част от представеното ще съответства на бъдещите S- и Е-клас.

Гигантски дисплей като в Byton SUV Concept

Един от акцентите определено ще бъде гигантският главен дисплей с размер 20 инча. Той се простира от пространството зад волана до мястото непосредствено пред пътника до водача. За да не „доминира“ прекалено много, две трети от дисплея могат да бъдат елегантно скрити – и остава само ивица с най-важната информация. По отношение на техниката за дисплеите Harman „печели“ от последните достижения на концерна майка Samsung. Harman говори за „Cadmium-free Quantum Dot Light-Emitting Diode (QLED)“ и за познатите OLED-дисплеи. Шофьорът се логва в системата със своя потребителски профил, запаметен в Cloud на Harman. Ако иска да вижда например информация за времето при качване в колата, тя ще се появи. Менюто също може да бъде персонализирано.

Диагностика с гласово управление

Дори въртящите се превключватели в демоавтомобила са оборудвани с OLED-дисплеи и могат да бъдат конфигурирани различно. Те могат да бъдат използвани още като часовник, както и за управление на режимите на шофиране, температурата или силата на звука. Всъщност всичко това вече сме го виждали в серийно производство – при новото Audi A8. Посредством „врътка“ водачът избира между три системи за гласови команди – Samsung Bixby, Amazon Alexa и IBM Watson. При Benz „повикът“ би могъл да бъде „Hey, Mercedes!“. При Harman гласовото управление позволява дори и диагностика – т.е. колата ще обяснява защо определена сигнална лампа свети и какво трябва да направи човек, за да я накара да угасне. Подобна функция има доставчикът Continental, който я представи на CES с Amazon Alexa. Екстрата ще гарантира повече сигурност и ще намали стреса при шофиране. Друга новост на CES – Wireless Android Auto, също е представена в демоколата. Когато човек постави смартфона си в „леглото“ за индуктивно зареждане, приложенията се прехвърлят на главния дисплей в колата и са достъпни за шофьора.

Впечатляващо е качеството, което от Harman са постигнали при дисплеите – всички те създават усещане за много високо качество. За целта и Samsung допринася със своето ноу-хау при смартфоните. А това сякаш затрудняваше автомобилната индустрия през последните години. В лицето на Samsung и Harman Mercedes е намерил добри партньори, както доказват отзивите за MBUX. Tyк отново ще подчертаем, че Harman осигурява поглед към общия спектър, който в бъдеще можем да очакваме в S-клас. Човек обаче не бива да се изненадва, ако види подобни дисплеи и в модели на концерна VW, с който Harman също си сътрудничи. Някои структури от демококпита напомнят на Audi A8 и Porsche Cayenne.

MBUX в новия А-клас

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин