2018
МВР може да започне проверки на частни фирми за назначения на служители, които имат неплатени актове към Пътна полиция и голям брой нарушения на ЗДвП, но въпреки това са назначени на длъжност „шофьор“, разкрива „Монитор“. Тази мярка е обсъждана по време на съвещание между няколко министерства. Причината е големият пътен травматизъм в работно време, както и на път за работа. От доклад на МВР, изпратен до Министерския съвет, става ясно, че за периода 2011-2017 г. по вина на водачи на фирми са загинали 685 и са били ранени 9137 души. При това в статистиката не са включени пътнотранспортните произшествия с участие на служителите от държавната и общинската администрация, както и пострадалите по време на работа пешеходци и велосипедисти.
Големите корпорации следят изкъсо поведението на шофьорите си посредством GPS-базирани технологии, отчитащи например максималната скорост на движение, резките спирания и ускорения, скоростта в града и др. Посредством различни бонуси (например гориво за повече километри) много компании поощряват водачите си да управяват автомобила икономично и безопасно. В някои фирми дори е въведена максимално разрешена скорост от 120 км/ч – без значение, че по автомагистралите у нас са разрешени 140. Все по-често и в България големите работодатели провеждат специално обучения за безопасност (на полигон и в реални условия на пътя), водени от школи като Safety Driving Academy на 8-кратния рали шампион Димитър Илиев.