Тествахме „нормалния“ Skoda Enyaq RS с по-голям багажник и повече място
ХЕЧБЕК ВЕРСИЯТА неотдавна спечели Златен волан: Skoda Enyaq Coupé RS iV грабна наградата. Сега чехите пускат и XL-варианта с по-голям багажник и по-щедро пространство, а AUTO BILD го тества. Първите впечатления: всичко ни е познато! Чехите успяват да изтръгнат максимума от техниката на VW, като всички повърхности се усещат един клас по-добри от тези в ID.4 и 5. Както и Coupé-варианта, този „XL“-Enyaq във версия RS разполага с две електрически машини, които са с обща мощност от 299 к.с. Едната е отпред, другата отзад – тоест имаме двойно задвижване. Под пода на автомобила има монтирана батерия с капацитет от 82 кВтч., 77 кВтч. от които са използваеми. Пробегът по WLTP е 517 километра. Ние не успяхме да го постигнем: първо беше студено, а второ – използвахме RS както си трябва. Тоест атака, за 6,5 секунди до темпо 100 км/ч, безшумно достигане до максималната скорост. Да, динамичните характеристики наистина са спортни; не, поведението в завои не е спортно. Skoda са направили на този RS настройка на окачването повече в посока комфорт – автомобилът поглъща доста добре дългите неравности на пътя, докато късите се предават доста достоверно във вътрешното пространство благодарение на 21-цоловите джанти. Това, което обичаме: автомобилът предлага добри динамични характеристики и комфорт, предлага повече място за главите от своя Coupé-събрат, а вместимостта на багажника е 1710 литра – със 100 повече. Това, което бихме подобрили: скоростта на зареждане от до 135 кВт. е твърде бавна, като за зареждане на батерията от 10 до 80 процента Enyaq се нуждае от 36 минути/ За сравнение – на Kia EV6 ѝ е достатъчно и половината време.
ИЗВОД
Андреас Май
RS е доста хубав автомобил: Enyaq RS има може би най-добрите седалки в своята лига, обединявайки спортно задвижване и комфортно пътуване. Засега обаче Skoda малко изостава при скоростта на зареждане.
Първи тест, първи впечатления
0 километра
Седалките! Спортни, с вградени подглавници, удобни и с добра странична опора.
32 километра
Навигацията забива. Skoda казва: единичен случай. Новият софтуер оправя нещата.
67 километра
Повече комфорт от спорт, окачването е фино. Автомобил за пътуване на дълъг път с прилична мощност!
SKODA ENYAQ RS iV
Два електромотора, отзад и отпред мощност 220 кВт. (299 к.с.) макс. въртящ момент 460 Нм двойно задвижване/ автоматична трансмисия Д/Ш/В 4653/1879/ 1605 мм собствено тегло 2183–2319 кг обем на багажника 585–1710 л 0–100 км/ч за 6,5 сек макс. скорост 180 км/ч капацитет на батерията 77 кВтч. разход на гориво 16,9-17,8 кВтч./ 100 км/ч пробег 517 км скорост на зареждане 135 кВт. цена в Германия около 117.000 лв.




