2022
Въпреки световната полупроводникова криза, платформата за докладване на историята на автомобилите CarVertical е удвоила приходите си от 2020 г., когато е генерирала продажби на стойност 8,5 млн. евро. Компанията бележи постоянен ръст, достигайки 17,7 млн. евро приходи през 2021 г.
carVertical, която активно работи в България, обявява плановете си да отключи нови пазари и в крайна сметка да се развие в система, обслужваща нуждите на различни клиенти.
Растеж на фона на кризата във веригата на доставки
Кризата във веригата на доставки засегна автомобилните компании по целия свят, причинявайки недостиг на чипове и променяйки потребителското поведение. Въпреки че много организации са претърпели загуби в приходите, CarVertical демонстрира стабилен растеж.
Според Рокас Медонис, главен изпълнителен директор на CarVertical, ръстът на приходите на компанията е резултат от по-нататъшното разширяване на пазарите в Централна и Източна Европа и Америка, благодарение на различни маркетингови стратегии в целевите страни. Компанията също така инвестира много в данни, подобряване на услугите и повишаване на удовлетвореността на клиентите. През 2021 г. carVertical добави само два нови пазара към портфолиото си: Дания и Великобритания.
„Поради световната криза с полупроводници предлагането на употребявани автомобили на някои пазари е паднало с 40%. Тъй като предоставяме на шофьорите доклади за историята на автомобилите, ние директно усетихме последиците от тази криза. Това обаче не ни попречи да постигнем финансовите си цели. В интерес на истината, въпреки тези трудности, нашият екип е нараснал от 36 души в началото на 2021 г. до 76 в момента“, казва Медонис.
Разширяване към други пазари, планирано за 2022 г.
Сривът във веригите на доставки не е единствената криза, която засяга автомобилните компании. Войната в Украйна не само разтърси всички, но засегна и пазарите в Централна и Източна Европа. Когато избухна войната, CarVertical незабавно прекрати дейността си в Русия и Беларус. Според Медонис компанията предоставя финансова подкрепа за Украйна и той се надява, че войната скоро ще приключи.
Дори и в най-консервативния сценарий, CarVertical очаква да увеличи приходите на компанията до най-малко 25 млн. евро през 2022 г. и да отключи нови пазари. Компанията вече започна да предлага услугите си в Австралия, Испания и Мексико. Освен това Южна Африка, Холандия, Португалия, Бразилия, Грузия, ОАЕ, Канада и Пуерто Рико са сред страните, в които carVertical също планира да установи присъствие.
„Преди да предлагаме доклади за автомобили в определена страна, първо трябва да получим данните. Веднага след като нашите екипи за продукти и данни дадат зелена светлина, можем да започнем да инвестираме в маркетинг, за да достигнем до нашите потенциални клиенти и да им обясним колко е важно да проверяват историята на даден автомобил“, заявява Медонис.
От началото на дейността си, carVertical се ориентира към леките автомобили. Нещата обаче ще се променят в близко бъдеще, тъй като компанията стартира услуги и за купувачите на употребявани мотоциклети.
„Този ход се планира отдавна. Постоянно получавахме запитвания от мото ентусиасти до момента, в който стана очевидно, че трябва да се възползваме от тази възможност. Дори сега, преди да си купят мотоциклет, хората могат да проверят историята му на CarVertical. Нашите възможности в тази област ще продължат да нарастват през цялата 2022 г.,“ заявява Медонис.