Корпоративни новини » Платформата за проверка на история на автомобили carVertical удвоява приходите си през 2021 г.

Платформата за проверка на история на автомобили carVertical удвоява приходите си през 2021 г.

3105
2022

Въпреки световната полупроводникова криза, платформата за докладване на историята на автомобилите CarVertical е удвоила приходите си от 2020 г., когато е генерирала продажби на стойност 8,5 млн. евро. Компанията бележи постоянен ръст, достигайки 17,7 млн. евро приходи през 2021 г.

carVertical, която активно работи в България, обявява плановете си да отключи нови пазари и в крайна сметка да се развие в система, обслужваща нуждите на различни клиенти.

Растеж на фона на кризата във веригата на доставки

Кризата във веригата на доставки засегна автомобилните компании по целия свят, причинявайки недостиг на чипове и променяйки потребителското поведение. Въпреки че много организации са претърпели загуби в приходите, CarVertical демонстрира стабилен растеж.

Според Рокас Медонис, главен изпълнителен директор на CarVertical, ръстът на приходите на компанията е резултат от по-нататъшното разширяване на пазарите в Централна и Източна Европа и Америка, благодарение на различни маркетингови стратегии в целевите страни. Компанията също така инвестира много в данни, подобряване на услугите и повишаване на удовлетвореността на клиентите. През 2021 г. carVertical добави само два нови пазара към портфолиото си: Дания и Великобритания.

„Поради световната криза с полупроводници предлагането на употребявани автомобили на някои пазари е паднало с 40%. Тъй като предоставяме на шофьорите доклади за историята на автомобилите, ние директно усетихме последиците от тази криза. Това обаче не ни попречи да постигнем финансовите си цели. В интерес на истината, въпреки тези трудности, нашият екип е нараснал от 36 души в началото на 2021 г. до 76 в момента“, казва Медонис.

Разширяване към други пазари, планирано за 2022 г.

Сривът във веригите на доставки не е единствената криза, която засяга автомобилните компании. Войната в Украйна не само разтърси всички, но засегна и пазарите в Централна и Източна Европа. Когато избухна войната, CarVertical незабавно прекрати дейността си в Русия и Беларус. Според Медонис компанията предоставя финансова подкрепа за Украйна и той се надява, че войната скоро ще приключи.

Дори и в най-консервативния сценарий, CarVertical очаква да увеличи приходите на компанията до най-малко 25 млн. евро през 2022 г. и да отключи нови пазари. Компанията вече започна да предлага услугите си в Австралия, Испания и Мексико. Освен това Южна Африка, Холандия, Португалия, Бразилия, Грузия, ОАЕ, Канада и Пуерто Рико са сред страните, в които carVertical също планира да установи присъствие.

„Преди да предлагаме доклади за автомобили в определена страна, първо трябва да получим данните. Веднага след като нашите екипи за продукти и данни дадат зелена светлина, можем да започнем да инвестираме в маркетинг, за да достигнем до нашите потенциални клиенти и да им обясним колко е важно да проверяват историята на даден автомобил“, заявява Медонис.

От началото на дейността си, carVertical се ориентира към леките автомобили. Нещата обаче ще се променят в близко бъдеще, тъй като компанията стартира услуги и за купувачите на употребявани мотоциклети.

„Този ход се планира отдавна. Постоянно получавахме запитвания от мото ентусиасти до момента, в който стана очевидно, че трябва да се възползваме от тази възможност. Дори сега, преди да си купят мотоциклет, хората могат да проверят историята му на CarVertical. Нашите възможности в тази област ще продължат да нарастват през цялата 2022 г.,“ заявява Медонис.

Още по темата

ƒ