Пикап Toyota на 2,5 млн. километра (ВИДЕО)


19
юли
2021

В края на 2020 г. нашият Mercedes C 180 Kompressor, подложен на ултрадълъг продължителен тест, прескочи границата от 500 000 километра. Достигането на този пробег му отне цели 13 години и далеч не е приключило, защото W 204 е зает да „навърта“ километри. В САЩ обаче една Toyota Tacoma е изминала почти пет пъти (!) повече километри за почти същото време. Нейният първи двигател е издържал невероятните 1,4 милиона километра. Вижте невероятната история на неразрушимия пикап!

Американецът Майк Нийл е фен на Toyota от много време, работата му е да доставя фармацевтични продукти (в сферата на ядрената медицина). Средно мъжът изминава около 800 километра на ден. Когато приема работата през 2007 г., той се нуждае от надежден автомобил с голяма товарна площ. Така решава да избере тъмносиня Toyota Tacoma с 2,7-литров четирицилиндров бензинов двигател и мощност 162 к.с. – тогава на цена 23 000 долара. 13,5 години по-късно Майк още е собственик на въпросната Toyota, с която е изминал близо 2,5 милиона километра (над 1 520 000 мили) – като Tacoma-та се движи безкомпромисно.

Nissan Navara на 1,6 милиона километра

Това се равнява на около 60 обиколки на света, така че няколко рани са неизбежни. Пикапът е получил някоя и друга щета през годините като голяма драскотина в предната броня. По интериора също има следи от износване, например на централната конзола или панелите на вратите. Но честно казано, много употребявани автомобили с пробег от 200 000 или 300 000 километра изглеждат много по-изтормозени от тази Toyota.

1,4 милиона километра с първия двигател

След като огледахме външния вид, се насочваме към техниката на Tacoma. Тъй като Майк доставя животоспасяващи лекарства, за него е изключително важно да може да разчита на колата си, обяснява той във видеото. Toyota-та никога не го е разочаровала, откакто я е купил нова през ноември 2007 г. Първият двигател издържа зашеметяващите 1,4 милиона километра (880 000 мили), преди да бъде диагностициран с дефектна гарнитура на цилиндровата глава. След това е поставен друга двигател на приблизително 160 000 километра (100 000 мили). Дреболия в сравнение с един милион километра (640 000 мили), които Майк е изминал с купения втора ръка двигател оттогава. Скоростната кутия също вече не е оригинална, хидротрансформаторът се е предал на 2 100 000 километра и Майк сменя цялата шестстепенната автоматична скоростна кутия. Оттогава Toyota-та продължава да се държи като истински боец.

Tacoma-та има само един проблем

Но всъщност има един проблем: дигиталният километраж на Tacoma-та може да отброява само до 999 999 мили (около 1,6 милиона километра). Ето защо за да документира точния пробег Майк използва дневния километраж. Той е разработил свой собствен метод за това: Trip A се нулира при всяко спиране на бензиностанцията, за да се определи разходът. Trip В се нулира на всеки 16 000 километра и след това датата и съответният пробег биват прилежно отбелязвани в дневника. Майк е измислил и нещо друго – той лепи стикер с текущия пробег на задния капак, който актуализира на всеки 10 000 мили.

По всяка вероятност той ще сменя стикера често, тъй като към момента по нищо не личи, че Tacoma-та ще бъде сменена. На въпрос дали някога е мислил да замени пикапа за по-нов модел, Майк е почти обиден и обяснява, че съпругата му вече се е опитала да го убеди да изпрати Tacoma-та в пенсия – но той просто е прекалено силно свързан с автомобила си. Очевидно е, че Майк има емоционална връзка с пикапа си. Но той се чувства свързан и към марката Toyota, защото в гаража си има още Highlander от 2018 и RAV4 от 2006.

Още по темата