2023
Дизел вместо бензин, дванадесет вместо четири цилиндъра, 5934 вместо 1984 кубически сантиметра работен обем и 500 вместо 160 к.с.: този проект на базата на VW Amarok определено ще ви накара да настръхнете! Във Великобритания тунинг студио интегрира V12 дизела на Audi във VW Amarok с напълно стандартен външен вид. Може и да не ви се вярва, но гигантският двигател е успял да се смести отпред!
Но нека започнем от самото начало. Британският сервиз „Darkside Developments“, специализиран в тунинг на дизели, е сътворил Amarok-а Франкенщайн. Сред впечатляващите проекти, които фирмата е правила през годината, има много VW Amarok, подготвени за тежък офроуд – и дори такива за писта! Последното отроче на англичаните обаче поставя още по-висока летва дори за самите тях.

Amarok, внeсeн от Австралия
Всичко започва с бял VW Amarok с единична кабина – пикапът е внесен от Австралия. Австралия ли? Да, защото в Обединеното кралство Amarok се предлага само с двойна кабина. Пикапът е купен без конкретна цел. Но когато пристига в сервиза преди малко повече от две години, на момчетата им хрумва шантава идея – да създадат първия в света VW Amarok V12! Идеята се превръща в реалност – около две години по-късно V12-агрегатът действително е интегриран в двигателния отсек на Amarok.
Двигател от Audi Q7 V12 TDI
Тъй като сервизът е специализиран в тунинг на дизели, само един двигател е опция: 6-литровият V12 дизел от Audi Q7 V12 TDI, който се предлага само между края на 2008 г. и началото на 2012 г. Реално погледнато, двигателят с дванадесет „гърла“ и код CCAG всъщност е 5,9-литров, но нека не прекаляваме с детайлите…
За „донор“ е използвано катастрофирало Q7 V12 TDI. Момчетата лесно се справят с изваждането на големия задвижващ агрегат от SUV-a – a след като машината е извадена, са сменени всички увредени компоненти по нея. И чак тогава идва моментът на предизвикателството: естествено, двигателното отделение на VW Amarok не е проектирано за огромен V12. 3-литровият V6 дизел с 258 к.с. е най-големият, предвиден от завода за германския пикап.

За да бъдат избегнати неприятни изненади по време на монтажа, моторният отсек и V12 са подложени на измерване с помощта на 3D-сканиране. В същото време изниква още едно предизвикателство: в Audi Q7 V12 е комбиниран с 6-степенна трансмисия Tiptronic, но Darkside Development иска нейният Amarok да бъде с ръчна скоростна кутия.
6-степенна ръчна скоростна кутия вместо автоматична
След известно проучване изборът на тунинг специалистите пада върху 6-степенна трансмисия T56 на Borg Warner, която намира приложение в голям брой „американски мускули“ като Chevrolet Corvette C5 и Dodge Viper, но също и в Aston Martin Vanquish. Много важно е, че тази трансмисия може да се справи с бруталния въртящ момент от 1000 Нм!

За да бъде свързана шестстепенната ръчна скоростна кутия към V12, се налага изработка на планка в ролята на адаптер. Едва след като двигателят и скоростната кутия са свързани, идва и големият момент – т.нар. „сватба“!
Целият процес по монтаж може да бъде видян във видеоклип в YouTube. Благодарение на 3D сканирането става ясно, че част от защитната стена трябва да бъде изрязана, за да се отвори място за скоростната кутия. Освен това и предното окачване е преправено, за да има достатъчно пространство за V12.
Когато всички подготвителни дейности са приключени, двигателят и трансмисията са вкарани внимателно в моторния отсек с помощта на мотокар. И макар че в началото нещата изглеждат невъзможни, V12 успява да влезе в двигателното отделение на Amarok-а.
Въпреки че голяма част от проекта е завършена, момчетата имат още много работа, преди да могат да изкарат пикапа за първи тест драйв. Когато Amarok-ът най-накрая бъде завършен, той не само ще бъде уникат, но и повече от забавен за шофиране автомобил. Споменахме ли, че мощността на V12 ще бъде изпращана само към задните колела?