Пет факта, които трябва да знаете за ретрофитите

На пазара се появяват все повече ретрофитни LED лампи и затова става все по-важно да знаем как да разграничаваме висококачествените продукти от останалите


25
май
2017

Ниската цена буди известни подозрения. Един висококачествен продукт предполага голяма инвестиция в неговото разработване, дизайн и изпитвания и разбира се, най-важното нещо е високата стойност на материалите, използвани за производството на подобен продукт. Производителите на най-евтините ретрофитни лампи спестяват от това, което води например, до неравномерно разпространение на светлината или кратък експлоатационен живот.

Резистор – да, но само външен – оставянето му върху печатната платка значително увеличава температурата на чипа

Подходящо разпределяне на светлината – модерните ретрофити осигуряват светлинно разпределяне, почти идентично на това на традиционните лампи

Топлоотводите и правилният термален контрол са един от най-важните фактори, които засягат дълготрайността и функционирането на продукта. LED изделията, които не са правилно охладени, могат да губят до 80 % от своя капацитет за генериране на светлина и техният експлоатационен живот спада до значително по-ниско ниво в сравнение с традиционните допълнителни фарове. Ето защо OSRAM използва съответните топлоотводи за своите ретрофити, а също така и внимателно подбира всички материали, ползвани за тяхното производство, за да отстрани ефективно топлината и да предотврати прегряването на осветителните тела. Версията Premium е оборудвана с метални топлоотводи, които показват най-добри резултати. Освен това, OSRAM изпълнява стриктни тестове на затворените фарове в реални условия на средата, за да се гарантира, че топлината, дори и при шофиране с бавна скорост в задръстване през лятото, няма да окаже значимо въздействие с промяна в цвета на светлината или яркостта на фара. Освен функционирането, видът и естетиката на продукта също са важни. Топлоотводите в продуктите на OSRAM са конструирани така, че да осигуряват атрактивен и модерен вид на лампата, която често се вижда през прозрачните покрития. В резултат на използването на метални топлоотводи, ретрофитите са практически невидими на фона на рефлектора на фара.

Голям брой производители инсталират специален електрически компонент, т.е., резистор в електрическата крушка, като по този начин се опитват да разрешат проблема с показваното съобщение за грешка при изгоряла лампа. За съжаление, подобно конструиране е, с една дума, истинско „убийство“ за светлинния източник. Поставянето на резистора върху печатната платка както допълнително, така и значително увеличава температурата на чипа, което, както вече писахме, засяга неблагоприятно експлоатационния живот и резултати. Ето защо, добрите производители на ретрофити не използват подобно решение. За да помогне за разрешаването на проблема със сигнализираната грешка, OSRAM предлага външен резистор, Canbus Control Unit.

Подходящо разпределяне на светлината

Модерните ретрофити от OSRAM осигуряват светлинно разпределяне, което е почти идентично на това на традиционните лампи. Това е много важно по отношение на тяхното „взаимодействие“ с фара. Например, фактът, че червените лампи P27/7W отговарят на изискванията на стандарта SAE при всеки пет коли, които се продават в САЩ, е доказателство, че LED ретрофитите на OSRAM са сред водещите в света в тази област. За съжаление, това не може да се каже за всички ретрофити, които са налични на пазара, тъй като има много продукти, които генерират светлина, която невинаги е в нужната посока.

Висококачественият продукт предполага сериозна инвестиция в неговото разработване, дизайн и изпитвания, като разбира се, най-важното е изборът на подходящи и надеждни светлини

Не трябва да забравяме, че LED ретрофитите нямат ECE сертифициране и не могат да имат, тъй като съответните норми и стандарти все още не са установени. Поради това те не могат да се ползват като заместители на традиционните светлинни източници в колите, движещи се по държавната пътна мрежа. Това обаче важи само за външното осветление и затова няма пречки да ги използвате в интериорното осветление, жабката или багажника. Ретрофитите могат без проблем да бъдат инсталирани на превозни средства с висока проходимост.

Гамата от ретрофитни лампи, предлагани от OSRAM, непрестанно се разширява както по отношение на видовете, така и в цветово отношение – синьо, оранжево, червено и зелено са добавени към двете съществуващи версии на бяла светлина. Броят налични видове също е доста впечатляващ – лампите P21W, P21/5W, W16W, W21W, W21/5W или P27/7W се присъединиха към популярните светлинни източници C5W, T4W и W5W.

Още по темата

Card image cap
Saab 9-3 1.8t Cabrio: кабриолет за познавачи

25
юли
2017

Индивидуални, иновативни, интелигентни. Такива бяха автомобилите Saab, преди през 2011 година собственикът General Motors да дръпне шалтера. Особено хубав и изгоден шведски модел е Saab 9-3 Cabriolet

Card image cap
Renault Kangoo на старо: време е за ремонти…

7
дек.
2017

...които ще ви ударят джоба. Kangoo остарява, но не престава да бъде Renault...

Card image cap
Рисковият безключов достъп: „Страх ни е за автомобилите ни“

3
окт.
2017

19 000 автомобила се крадат годишно в Германия. Най-често те изчезват без шум и без следа. Посредством модерна техника крадците прихващат сигнала между дистанционното за безключов достъп и самия автомобил. Притежателите на автомобили са бесни и настояват индустрията да вземе адекватни мерки

Card image cap
8 съвета за каране на автоматик

5
дек.
2016

Нашите приятели от сервиз Gemini-4 – пионер в ремонта на автоматични трансмисии за България, ни дадоха някои ценни насоки за управлението на коли без педал за съединителя

Card image cap

В последния брой:

Архив >