2021
Чист въздух, удоволствие от шофирането и малко тегло – роудстърите дават усещане за свобода. Ще ви представим пет модела, които са станали доста достъпни.
Лятото е време за роудстъри. Никой друг не дава усещането за свобода, както откритите модели. При това през 80-те години бъдещето на тези модели не изглежда никак розово: прекалено старомодени, несигурни и непрактични, роудстър-легендите като MG MGB или Triumph Spitfire са спрени от производство. Докато през 1989 г. Mazda не представя MX-5. В сегмента настъпва еуфория. Много производители се обръщат към тези модели – сред тях и Audi, BMW и Mercedes.
Именно тези автомобили, произведени между 1990 и 2000 г. са доста изгодни. С максимум 10 000 лв. можете да осъществите мечтата си за роудстър. Представяме ви пет модела за сравнително малък бюджет!
Преди това още един съвет: на роудстърите не им е лесно – те дълго време престояват, без да се карат, но същевременно искат доста от своя притежател. Затова е важно да си осигурите поддържан екземпляр от надежден предишен собственик. Стойте далеч от чипосаните екземпляри. Внимавайте и за покрива от плат.
MG MGF (RD): през 1995 г. британците пускат на пазара роудстър. Особеностите: средно разположен двигател и хидропневматично окачване, което въпреки спортната си настройка, предлага добър остатъчен комфорт. Мощността на двигателите е от 112 до 160 к.с., а през 1999 г. излиза и малък фейслифт. През 2002 г. следва нов ъпдейт – оттогава моделът се нарича TF, а окачването му е по-семпло.
Проблеми създава гарнитурата на цилиндровата глава. В най-добрия случай предишният собственик вече я е сменил. Охладителната система също може да създава проблеми, а хидропневматичното окачване изисква редовна поддръжка. Ръждата също се среща.
Кокпитът на MGF е британско-благороден, но не е задължително винаги на има дървени елементи. Без проблеми място вътре ще намерят и хора с ръст на 1,90 м – не се разбира от само себе си в този клас. Цените започват от около 4000 лв., а за добре поддържан екземпляр трябва да приготвите двойно повече.