Пет йънгтаймери (SUV-ове): Toyota RAV4

1208
2024

SUV се носят на вълната на успеха повече от две десетилетия, а ранните модели вече са достигнали възрастта на класическите автомобили. AUTO BILD разгледа по-отблизо пет начинаещи класики.

SUV вълната достигна Европа в края на 90-те години. Тенденцията, която започнаха американците и която скоро откриха британците и японците, най-накрая набра скорост и в Германия с Mercedes M-Class. BMW контрира с X5, а други производители като Volvo, VW, Porsche и Audi бързо ги последваха. Успехът доказа правотата на производителите и осигури все повече и повече модели в много класове. Популярната категория продължава да набира популярност и до днес, като Statista отчита повече от 850 000 регистрации на SUV за 2023 г.

Формулата за успех на SUV не е толкова лесна за дешифриране, колкото изглежда на пръв поглед. Разбира се, такъв голям автомобил изглежда впечатляващо и представлява страхотен символ на статус. Но не всички купувачи избират висока седалка от съображения за престиж. Доброто усещане на борда е сбор от няколко предимства: по-спортен от ван, по-просторен от много комбита, лесен за качване и добър обзор. И ако искате, можете всъщност да напуснете асфалтираните пътища. Разбира се, едва ли някой го прави, но усещането за свобода винаги присъства.

Разбира се, не всеки харесва обширните големи модели. SUV-овете са по-тежки, имат по-голямо съпротивление и следователно харчат повече. Единствената осезаема причина за съществуването идва от обикновено по-високия прикачен товар.  на ремаркето. Но нашите модели, представени тук, имат нещо друго интересно: те са стари. А както е известно, възрастта често излъчва много особен чар. Две от показаните тук превозни средства вече дори могат да имат и исторически регистрационни номера.

Toyota RAV4 (1-во поколение)

Период на производство: 1994 до 2000 г.
Мощност: 129 к.с.
Цени: от 8000 лв.

Да седите високо и да се возите комфортно по асфалтови пътища – това беше по-запазено през 90-те години на миналия век за богатите, тъй като пазарът беше доминиран от силно моторизирани премиум модели. Ранното изключение беше RAV4, който направи бума на SUV достъпен за масите със своята самоносеща каросерия. Автомобилът с пет врати струваше около 40 000 лв. Умните стратези на Toyota идентифицираха пазарната ниша и дори самите японци бяха изненадани от големия успех на компактния кросоувър.

През целия период на производство Toyota предлагаше перманентно задвижване на четирите колела (4х4 идва от Corolla) изключително с 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател и 129 к.с. В допълнение към петстепенната скоростна кутия се предлагаше и четиристепенна автоматична скоростна кутия. Автомобилът с три врати, който е дълъг само 3,72 метра, е особено пъргав. Освен това Toyota го предлага и като кабриолет. Семейният автомобил с пет врати е с цели 44 сантиметра по-дълъг. Малко странно изглеждащ тогава, сега с подчертано интересен ретро дизайн: смешните пропорции и готиния модел от деветдесетте години. Надеждността е на високо японско ниво, така че няма какво да попречи на кариерата му на класически автомобил.

Слаби страни: филигранното окачване, подобно на слабия съединител, е един от уязвимите компоненти. Задните напречни носачи могат дори да се огънат, когато се използват извън пътя. Въпреки това, поради ниските цени, RAV4 като цяло е нискорисков.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин