2024
SUV-овете се носят на вълната на успеха повече от две десетилетия, а ранните модели вече са достигнали възрастта на класическите автомобили. AUTO BILD разгледа по-отблизо пет начинаещи класики.
SUV вълната достигна Европа в края на 90-те години. Тенденцията, която започнаха американците и която скоро откриха британците и японците, най-накрая набра скорост и в Германия с Mercedes M-Class. BMW контрира с X5, а други производители като Volvo, VW, Porsche и Audi бързо ги последваха. Успехът доказа правотата на производителите и осигури все повече и повече модели в много класове. Популярната категория продължава да набира популярност и до днес, като Statista отчита повече от 850 000 регистрации на SUV за 2023 г.
Формулата за успех на SUV не е толкова лесна за дешифриране, колкото изглежда на пръв поглед. Разбира се, такъв голям автомобил изглежда впечатляващо и представлява страхотен символ на статус. Но не всички купувачи избират висока седалка от съображения за престиж. Доброто усещане на борда е сбор от няколко предимства: по-спортен от ван, по-просторен от много комбита, лесен за качване и добър обзор. И ако искате, можете всъщност да напуснете асфалтираните пътища. Разбира се, едва ли някой го прави, но усещането за свобода винаги присъства.
Разбира се, не всеки харесва обширните големи модели. SUV-овете са по-тежки, имат по-голямо съпротивление и следователно харчат повече. Единствената осезаема причина за съществуването идва от обикновено по-високия прикачен товар. на ремаркето. Но нашите модели, представени тук, имат нещо друго интересно: те са стари. А както е известно, възрастта често излъчва много особен чар. Две от показаните тук превозни средства вече дори могат да имат и исторически регистрационни номера.
Range Rover P38A
Период на производство: 1994 до 2002 г.
Мощност: 136 до 225 к.с.
цени: от 24 000 лв.
Дебютът на първия Range Rover беше навършил почти четвърт век, когато новият модел пристигна на пазара. Той имаше ясна мисия и беше предназначен да задоволи по-луксозните изисквания. В края на краищата, все още имаше Defender за тежки офроуд задачи, а за клиентите, които се интересуваха от цената, имаше и Discovery от 1989 г. Въпреки тръбната рама и целите мостове останаха, въздушното окачване с регулиране на височината придаде на Pegasus (името на проекта на „новия Range Rover“) много комфортна страна.
Два от трите предлагани двигателя са по-усъвършенствани разработки на Rover V8, който се произвежда от 1960 г. насам. SE с 4,0 литра работен обем увеличи мощността си от 190 на 218 к.с. през 1999 г., HSE с 4,6 литра има 225 к.с. Всички версии са лакоми (около 17 литра супер на 100 км) и не особено динамични. Дизеловият двигател M51 е рожба на сътрудничеството с BMW. Редовият „шестак” със 136 к.с. се задоволява с 10 до 12 литра на 100 километра, но е само Евро 2. Офертата е рядка, екземпляри в лошо състояние се предлагат от само 8000 лв., а добре поддържаните модели струват около 60 000 лв. Между тях има и солидни оферти.
Слаби страни: Има много неща, които трябва да имате предвид: ръжда по рамата и каросерията, дефектно въздушно окачване, повреда на разпределителната кутия или течове от топлообменника на отоплителната система трябва да са в списъка с евентуални проблеми на заинтересованите. Паметта за грешки също трябва винаги да се чете. Полезно: експерт по време на проверката.