2016
Петер Шрайер отбеляза десет години на поста Главен дизайнер на Kia, период, в който глобалните продажби на марката се увеличиха с около 1,1 млн. автомобила през 2005 г. до 3,05 млн. през 2015. Шрайер е двигателят на дизайнерската революцията при корейската марка през последното десетилетие – моделната гама претърпя истинска трансформация, която се отрази и във възприятията на потребителите от цял свят. Присъединявайки се към Kia Motors през 2006 г. като главен дизайнер, Петер Шрайер понастоящем е и президент на корпорацията. През същата година южнокорейската марка лансира на европейския пазар новия Ceed с безпрецедентна 7-годишна гаранция или 150 000 км пробег.
Интересът на потребители по цял свят към качеството на моделите на Kia нараства, а новаторският дизайнерски подход на Шрайер се превръща в мощен тласък за трансформация на марката и съществена промяна в имиджа й. Ето какво споделя Шрайер: “Когато започнах работата си в Kia, беше много важно да утвърдим автентична идентичност на бранда, както и да създадем единно усещане за него. Все пак началото на живота на всеки наш нов модел не се базира само на естетиката. Това е процес, в който комплексни идеи трябва да заработят в синхрон и да намерят приложението си в модел, който е в състояние да породи силен емоционален отклик.”
През следващите години тази визия довежда до утвърждаването на единна ДНК в дизайна на разширяващата се моделна гама на марката с отличителни елементи и изцяло нов облик. Под ръководството на Шрайер Kia успява да утвърди ясна идентичност, да увеличи разпознаваемостта на бранда и да стартира производството на цяла серия от нови модели със стилен и авангарден дизайн.
Gangnam Style и Kia
Докато Kia осъществява трансформация на своята продуктова гама, популяризирането на южнокорейската култура по света с явления като така наречения K-поп (музикалния мега хит „Gangnam Style”) или модерната архитектура, се превръща в част от вдъхновението на Шрайер и неговите дизайнерски екипи. Самият Шрайер коментира в тази връзка: “За дизайнерите е важно не само да се вълнуват от автомобилите, но и да се интересуват от архитектура, изкуство, музика, промишлен дизайн… и много други неща. Всичко това ни инспирира, а ние в същото време също му влияем. Хората днес вече знаят повече за Южна Корея и за случващото се там. От една страна, сме вдъхновени от неповторимия пулс на Сеул, а от друга сме обгърнати от тишината, която е важна за концентрацията ни.”
Optima от 2010 г., един от първите модели на Kia с екстериор и интериор, разработен изцяло под ръководството на Петер Шрайер, днес се възприема като катализатор на последната трансформация в продуктовата гама на марката по отношение на дизайна.
Петер Шрайер ръководи разработването на различни дизайнерски концепции, като изследва и разширява потенциала на КИА в областта на дизайна. Прототипи като Track’ster от 2012 г., GT4 Stinger от 2014 г. и Ray от 2010 г. разкриват вълнуващата бъдеща визия на КИА и спомагат за постигане на повече дълбочина и неподправено глобално излъчване на бранда като цяло.
Акценти в дизайна
Любимите разработки на Шрайер от последните години включват Soul, който буквално „променя бранда” със своя открояващ се външен вид и привлекателен алтернативен имидж, както и новата Optima Sportswagon, истински европейски лайфстайл модел, който скоро ще се дистрибутира в европейската търговска мрежа. Впечатляващият и изключително авангарден GT Concept дебютира на световното автомобилно изложение във Франкфурт през 2011 г. и убедително демонстрира как би изглеждал един бъдещ седан с четири врати на утвърдената компания.
Всъщност GT Concept държи първенството сред фаворитите на Шрайер: “Нали знаете, когато имате повече от едно дете, е трудно да посочите своя любимец. Просто обичате всичките. И аз обичам всички автомобили, чийто дизайн съм създал, но има един, който, трябва да призная, все пак по някакъв начин се откроява. GT Concept беше проектът-мечта за мен и нашите дизайнери, защото имахме шанса да разработим истински GT – автомобил, който внася много динамика и стил в пътуването.”
Шрайер обобщава: “Онова, което наистина ме въодушевява, е бързата еволюция на компанията. Марката, която познавахте преди десет или дори преди пет години, вече не съществува. Това се вижда дори в най-дребния детайл. Усеща се и в превъзходното качество на материалите. Когато вървим напред, е особено важно промяната да е истинско усъвършенстване, а не само стремеж да бъдем различни.”