Перфектното среща провокативното: новият Stinger предизвиква Серия 3


10
май
2021

Kia освежи Stinger и отново иска да се намеси в германския среден клас. Първата цел на корейците: M340i. Ще успее ли BMW да парира атаката? Нашето сравнение!

Чувстваме се малко като на сафари: нашият резерват е пистата Contidrom, а на отсечката за тестване на управляемостта на суха настилка готови за лов са Kia Stinger и BMW Серия 3. Младият и амбициозен „кореец“ е в цвят неоново-оранжев (доплащащ се), който иска да бие на очи на всяка цена. Мюнхенският представител от средния клас не се нуждае от специална визия: цветът е сив металик (доплащане). Какво ги застрашава? Намаляване на работния обем! 6-цилиндровият мотор е изчезващ вид.

Въпреки по-малката си мощност Kia Stinger изпреварва M340i

Най-голямата разлика между M340i и Stinger е разположението на цилиндрите. BMW ги разполагат в редица, слагат им турбо и генерират 374 к.с. Kia залага на V с две турбини и общо 366 к.с., като преди фейлифта конските сили бяха с 4 повече. Не се притеснявайте, V6 моторът все още се справя напето и при кикдаун разчиства най-лявата лента на магистралата. Предимството на Stinger: 270 км/ч позволяват от Kia, докато BMW ограничава максималното темпо на M340i на 250 км/ч. Тази максимална скорост се достига от BMW без никакви  усилия, докато Stinger малко се напряга след 220 км/ч. Освен това 6-цилиндровият агрегат на Серия разполага с повече енергия от диапазона на оборотомера. превключваме на централната конзола на Sport Plus, което означава: повишено внимание! Почти перфектната комбинация между 6-цилиндров мотор и 8-степенна трансмисия на ZF, BMW прави това неустоимо.

На пътя BMW Серия 3 се представя по-зряло

Сваляме шапка на хората от Корея, които сами си разработват трансмисиите. В Stinger работи автоматична трансмисия с хидротрансформатор и осем степени, която обаче не успява да превключва толкова бързо, колкото успява електрониката в BMW. По отношение на износването на гумите, Kia се справя по-бързо. Когато променим режима на движение на Sport+, двойното задвижване насочва всичко към задната ос, така че на пистата Contidrom се вижда бял пушек. Двойното задвижване xDrive на BMW се нуждае от повече работа по убедителността – например ако иска задните колела да пушат при дрифт. Моделът от Мюнхен обаче не се нуждае от това. Той е по-добрият автомобил – както на правите, така и в завоите. Управлението му е по-директно и по-прецизно, като дава по-добра обратна връзка в сравнение с волана на Stinger, който в никакъв случай не се представя лошо.

При окачването „баварецът“ също изпреварва „корееца“. Благодарение на спортното си адаптивно окачване BMW вози по-добре – независимо дали по гладка или лоша пътна настилка. Kia, също с адаптивни амортисьори, вози малко твърдо по лоши пътни настилки.

Не само двата 6-цилиндрови агрегата ни харесаха доста добре – BMW и Kia са доста добри и зад фасадата. При това Kia изобщо не отстъпва на BMW. Интериорът на „корееца“ е фино изработен, при движение по паваж няма скърцане и тракане, докато при BMW скърца в областта на задната седалка. Единственият недостатък на Stinger – воланът му от твърда пластмаса. След фейслифта трябваше да изглежда по друг начин. По-скъпото с 15 000 лв. BMW е минимално по-фино. бихте могли да си помислите, че изглеждащата по-дълга Kia предлага повече място. Това е вярно само отчасти. Отпред двата модела са на едно ниво, но заради по-ниската височина (минус 20 мм) е по-добре да седите в Kia. На втория ред BMW е по-просторно заради повечето място за главите и по-големите прозорци. А що се касае до багажника, отново победител е моделът от Мюнхен: 480 спрямо 406 литра.

ИЗВОД 

Победата на Серия 3 не е изненадваща: моделът от Мюнхен се стреми към перфектност във всяко едно отношение. за нея обаче от er ist BMW искат доста пари. Stinger играе ролята на първокласен провокатор. Струва значително по-малко, може много, но не съвсем толкова добре, колкото BMW. 

Първо място: 553 от 800 точки: BMW M340i xDrive. 

BMW без сериозни недостатъци. Фина комбинация двигател-трансмисия, фамозна динамика. Заслужена победа. Цена: от 130 000 лв.  

Второ място с 505 от 800 точки: Kia Stinger 3.3 T-GDI AWD. 

Категоричният победител в сърцата, който изостава от BMW съвсем малко. Победител „цена-качество“! Цена: от 115 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин