Папагалът винаги се справя

Повече от две десетилетия изключително силни технически и търговски екипи на „Лазурит 94“ АД налагат в България световни стандарти


5
дек.
2017
Всички помним гигантския ръст на продажбите на нови автомобили преди разтърсващата криза от 2008 година. Последвалият нелек период изправи почти всички фирми пред сериозни предизвикателства, наложи преструктуриране на бизнеса, нерядко съпътствано от болезнени съкращения на персонал. Каква е ситуацията днес, питаме Галина Дойчинова, изпълнителен директор на „Лазурит 94“ АД:
След тези наистина тежки за всички години, за щастие към днешна дата отчитаме стабилизиране най-вече на фирмените сервизи, които с около 80 процента са основният дял сред нашите клиенти. Работата с тях е не само свързана с постоянно обновяване на продуктовата гама и високи технически изисквания, а е и една огромна отговорност. В същото време, като имаме предвид факта, че работим в специфичните условия на българския пазар, сме горди, че през всичките 23 години активна работа „Лазурит 94“ АД неизменно поддържа високо ниво като надеждна, иновативна и преди всичко професионално работеща компания в авторепаратурния бранш на България.

София, бул. „Ботевградско шосе“ 282: фирмената централа на „Лазурит 94“ АД

Какво е актуалното ниво на авторепаратурния бизнес в България и по-специално в сферата на бояджийските дейности?
От гледна точка на използваната техника и прилаганите технологии в българския авторепаратурен бизнес ние сме на изключително високо ниво и по нищо не отстъпваме от наложилите се европейски стандарти. Радваме се, че съществено допринасяме при внедряването на актуалните иновативни разработки и добри практики от Европа на нашия пазар. Докато тази констатация е абсолютно валидна за фирмените сервизи, в същото време ние правим всичко възможно да помогнем и на необвързаните с марки сервизи, които заради неблагоприятната икономическа обстановка в бранша в сравнение с повечето останали държави на континента трябва постоянно да търсят решения за бюджетно оптимизиране на дейностите си. Струва ми се, че сме единствената фирма доставчик на бои и технологии сред водещите марки, която през всичките тези години непрестанно работи целенасочено по ясна и цялостна програма за развитие.

Няма невъзможни цветове за „Лазурит 94“ АД: един от многото красноречиви примери

Предвид току-що засегнатата сложна икономическа ситуация в България, как се справяте с осигуряването на добре обучени кадри?
Особен акцент в програмата на „Лазурит 94“ АД е постоянното създаване на специалисти и поддържането на високо ниво на тяхната квалификация. Провеждаме професионални курсове за автобояджии и мениджъри на бояджийски центрове, които към момента никой друг в България не предлага. Създадохме собствен център за професионална квалификация, утвърден от Министерството на образованието, тъй като никой в страната ни не създава специалисти по авторепаратура. Радостно е, че напоследък се забелязва засилен интерес от страна на учениците към нашите курсове, които се провеждат в столичната Професионална гимназия за транспорт „Хенри Форд“. Ето тази година например 23 деца с наша помощ ще придобият една допълнителна специалност. Ние отчитаме проблемите, които възникват за сервизите вследствие на миграцията на бояджии в България и извън страната. Все по-често клиентите ни изпитват сериозен глад за квалифицирани специалисти. Поради тази причина ние все повече се ангажираме с обучението и практиката.

Ключът е в обучението: практически курсове в международния тренировъчен център

Вярна ли е констатацията, че в България има немалко добри самоуки майстори, които обаче нямат нужните сертификати да извършват тази дейност?
Това е една интересна тема. Въз основа на нашия реален опит и компетенции да оценим качествата на субектите, ангажирани в бояджийския процес, вече ще имаме възможност да издаваме дипломи за автобояджийство. Независимо с какви продукти е работил човек – на Glasurit или на друг производител, той вече има възможност да се подготви и яви пред комисия на практически и теоретичен изпит, като след успешното му полагане получава от нас сертификат не само за България, а и извън нея.
Вашата фирма „Лазурит 94“ АД освен продукти и технологии предлага и професионално обучение?
Glasurit е високотехнологична марка, част от BASF – най-големият химически концерн в света. Ние успяхме да пренесем частици от този световен опит и на българския пазар. Смятам, че след 23 години опит продължаваме да го правим успешно. Показателно е, че фирма „Лазурит 94“ АД е първата и единствена компания със собствен оторизиран тренировъчен център, част от световната верига на Glasurit-BASF. Това е една изключително висока оценка от страна на нашите германски партньори, която много ни радва и едновременно задължава. Защото не е достатъчно само да доставяш продуктите на водещия производител – трябва да може да се утвърдиш на съответния пазар, да предлагаш и реализираш цялостни и иновативни решения според местната специфика.

Необятният свят на боите: тук ще създадат и най-претенциозните цветове

Какви са очакванията ви от новосъздадената Национална камара на автосервизите в България?
Надявам се организацията да вдъхне малко увереност на сервизите, че нещо се случва и променя. Радвам се, че вече съществува едно по-високо ниво на представителност на бранша като цяло. Ние можем да помогнем с невероятния си натрупан опит, с експертиза, статистически данни от работата с действащите на светло сервизи. За щастие все повече хора осъзнават, че работещите в бранша трябва да се подчиняват на ясни правила. Освен това сме насреща с обучението и квалифицирането на кадри специално при автобояджийството. Очакваната и според мен отдавна наложителна регламентация на сервизната дейност ще повиши изискванията към всички участници в процеса на авторепаратурата. Тогава вече и застрахователите ще бъдат длъжни да работят само с лицензирани сервизи. Днес сериозен проблем си остава нелоялната конкуренция в сивия сектор. Нашият бранш определено заслужава по-светла съдба, защото той, както вече казах, е на едно изключително високо ниво, което потвърждават не само партньорите ни от Glasurit, а и другите над седем големи производителя, с които работим.
Кои са най-оборотните цветове в България?
Най-много „вървят“ сребристите цветове. След това идва белият. Напоследък цветовете стават все по-атрактивни, но и по-сложни, все по-трудни за възпроизвеждане. Но нашият папагал винаги се справя!

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин