Оpel се „свива“ до 2 платформи и 4 двигателя


12
юни
2018

Opel представи Pace – своята стратегия за бъдещо развитие. Нейното мото е: настъпване на газта и намаляване на разходите с идеята до 2020 компанията вече да бъде „на плюс“. В бъдеще производителят от Рюселсхайм ще използва само две платформи за своите модели. Първата е EMP2 (четири широчини на следата и пет дължини на междуосието), на която са базирани Peugeot 3008 и Opel Grandland X. През 2020 ще се появи Grandland X Plug-in – което е доказателство за стремежа към електрификация на всички модели. АUTO BILD очаква, че на базата на ЕМР2 Opel ще произвежда и по-голям SUV. Освен това производителят работи и върху лекотоварни модели също върху платформата ЕМР2 – но в този случай наречена LCV. Първо на нея ще дебютира следващото Vivaro (2019), което през 2020 ще получи и „електрифициран“ вариант. На по-малката платформа CMP (две широчини на следата и три дължини на междуосието) от 2019 ще „стъпва“ новата Corsa, която от 2020 ще има и изцяло електрическа версия. Освен е-Corsa и Plug-in-Grandland X през 2020 ще бъдат лансирани още два модела, използващи електрическа енергия.

В бъдеще всички модели на Opel ще използват само 2 платформи. Досега техният брой беше 9.

Общо на двете платформи ще бъдат създадени 13 модела – т.е Opel ще разполага с общо 26. Досега в Рюселсхайм разчитаха на цели девет платформи. Чрез редуцирането на броя им до две Opel трябва да работи по-ефективно и по-концентрирано. Така производителят ще спестява между 20 и 50 процента от разходите за разработка. Ще бъде прекрасно, ако клиентите ще могат да го почувстват – например с по-достъпна цена на следващата Corsa.

Всичко, което потребителите виждат и чувстват, ще остане типично за Opel, обещават от производителя, като визират стратегията за използване на общи компоненти с PSA. Екстериорният и интериорният дизайн, както и настройката на окачването ще бъдат поверени изцяло в ръцете на Opel. По отношение на кокпита германците ще се придържат към отделно управление на инфотейнмънт, настройки на климатизацията и регулиране на окачването – а няма да „наблъскат“ всичко накуп в един тъчскрийн. Opel обещава да запази и аналогови елементи за управление – например за нивото на звука и за климатика. Оpel ще поеме за PSA в 15 от т.нар. „центрове на компетентност“ разработката на отделни компоненти – например седалките.

Opel ще работи върху развитието на отделни компоненти за PSA в 15 от т.нар. „центрове на компетентност“.

„Светкавицата“ ще се заеме и с горивните клетки. По отношение на двигателите с вътрешно горене PSA ще заложи на редуциране като при платформите. До момента Opel имаше 10 семейства мотори, 12 варианта за трансмисиите и общо 47 комбинации за задвижването. В бъдеще ще бъдат оставени само четири двигателя. Opel ще доставя 1,6-литров бензинов от 2022. Oсвен това от Рюселсхайм ще бъдат отговорни за ръчните скоростния кутии. За 2020 е планирана система тип „мек“ хибрид с 48-волтова електрическа мрежа.

До 2024 всички моделни семейства ще бъдат електрифицирани. Opel ще разработва за PSA и горивните клетки.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >