Оpel се „свива“ до 2 платформи и 4 двигателя


12
юни
2018

Opel представи Pace – своята стратегия за бъдещо развитие. Нейното мото е: настъпване на газта и намаляване на разходите с идеята до 2020 компанията вече да бъде „на плюс“. В бъдеще производителят от Рюселсхайм ще използва само две платформи за своите модели. Първата е EMP2 (четири широчини на следата и пет дължини на междуосието), на която са базирани Peugeot 3008 и Opel Grandland X. През 2020 ще се появи Grandland X Plug-in – което е доказателство за стремежа към електрификация на всички модели. АUTO BILD очаква, че на базата на ЕМР2 Opel ще произвежда и по-голям SUV. Освен това производителят работи и върху лекотоварни модели също върху платформата ЕМР2 – но в този случай наречена LCV. Първо на нея ще дебютира следващото Vivaro (2019), което през 2020 ще получи и „електрифициран“ вариант. На по-малката платформа CMP (две широчини на следата и три дължини на междуосието) от 2019 ще „стъпва“ новата Corsa, която от 2020 ще има и изцяло електрическа версия. Освен е-Corsa и Plug-in-Grandland X през 2020 ще бъдат лансирани още два модела, използващи електрическа енергия.

В бъдеще всички модели на Opel ще използват само 2 платформи. Досега техният брой беше 9.

Общо на двете платформи ще бъдат създадени 13 модела – т.е Opel ще разполага с общо 26. Досега в Рюселсхайм разчитаха на цели девет платформи. Чрез редуцирането на броя им до две Opel трябва да работи по-ефективно и по-концентрирано. Така производителят ще спестява между 20 и 50 процента от разходите за разработка. Ще бъде прекрасно, ако клиентите ще могат да го почувстват – например с по-достъпна цена на следващата Corsa.

Всичко, което потребителите виждат и чувстват, ще остане типично за Opel, обещават от производителя, като визират стратегията за използване на общи компоненти с PSA. Екстериорният и интериорният дизайн, както и настройката на окачването ще бъдат поверени изцяло в ръцете на Opel. По отношение на кокпита германците ще се придържат към отделно управление на инфотейнмънт, настройки на климатизацията и регулиране на окачването – а няма да „наблъскат“ всичко накуп в един тъчскрийн. Opel обещава да запази и аналогови елементи за управление – например за нивото на звука и за климатика. Оpel ще поеме за PSA в 15 от т.нар. „центрове на компетентност“ разработката на отделни компоненти – например седалките.

Opel ще работи върху развитието на отделни компоненти за PSA в 15 от т.нар. „центрове на компетентност“.

„Светкавицата“ ще се заеме и с горивните клетки. По отношение на двигателите с вътрешно горене PSA ще заложи на редуциране като при платформите. До момента Opel имаше 10 семейства мотори, 12 варианта за трансмисиите и общо 47 комбинации за задвижването. В бъдеще ще бъдат оставени само четири двигателя. Opel ще доставя 1,6-литров бензинов от 2022. Oсвен това от Рюселсхайм ще бъдат отговорни за ръчните скоростния кутии. За 2020 е планирана система тип „мек“ хибрид с 48-волтова електрическа мрежа.

До 2024 всички моделни семейства ще бъдат електрифицирани. Opel ще разработва за PSA и горивните клетки.

Още по темата

Card image cap
Discovery SVX: готов да ви отведе до края на света (ВИДЕО)

14
сеп.
2017

Най-екстремният Land Rover досега, с пълна проходимост – увеличен пътен просвет, повдигнати окачване и каросерия, по-голямо изместване на колелата и големи гуми за всякакъв терен

Card image cap
Chevy „наточва“ Camaro

10
февр.
2016

През есента на 2016 г. Chevrolet ще лансира състезателния пакет 1LE за новото Camaro. За първи път той ще бъде предлаган както за 6-, така и за 8-цилиндровите версии

Card image cap
F performance: японският отговор на M и AMG

6
февр.
2018

Lexus празнува 10 години от лансирането на бранда си F performance със специални версии на RC F и GS F

Card image cap

В последния брой:

Архив >