Оctavia Plug-in хибрид: добър ли е токовият микс на Škoda? (ТЕСТ)

2106
2021

Хибридизацията достигна и до Octavia. Принципно моделът е предпочитан от изминаващите много километри – с дизелов агрегат, където спокойно имате пробег от поне 1000 километра. Дизелите обаче се превръщат във все по-голяма (освен това заклеймявана) рядкост и на тяхно място като интелигентна комбинация излизат Plug-In хибридите. Škoda вече предлага за своя бестселър Octavia такъв вариант – iV, който разполага със системна мощност от 204 к.с., максимален въртящ момент от 350 Нм. Разбира се, модулът на задвижване е познатият ни от концерна Volkswagen – състои се от 1,4-литров TSI турбо бензинов двигател и електромотор. По данни на производителя разходът е 1,0 л/100 км, но в реалност-та всичко зависи от това колко силно натискате педала на газта и колко често зареждате автомобила. Все пак не трябва да забравяме, че батерията (капацитет 13 кВтч) вдига допълнително теглото на Octavia с близо 200 кг, което означава почти 1,7 тона тегло за седана от среден клас.

С частично електрифицираната Škoda Octavia ще се придвижвате доста бързо. Комбинацията от 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя не е чак толкова филигранна, колкото тази със седем степени, но електромоторът умело компенсира разликите в оборотите. Octavia iV може да се движи изцяло на електричество и до темпо 140 км/ч включва двигателя с вътрешно горене само ако натиснете силно педала на газта. След като изминете тези около 55 километра на ток, ще се наложи да зареждате автомобила в продължение на три часа.

Прегледен, функционален и модерен кокпит – качествени материали и много добра изработка

Иначе в кокпита всичко ни е познато от последното поколение на Octavia: водачът гледа към прегледни уреди, голям централен монитор, Head-Up дисплей и може да превключва между режимите на движение Eco, Comfort, Normal, Sport и Individual. В спортния модус ще се движите доста динамично, макар при по-голямо натоварване малкият турбомотор да става леко шумен. Окачването на Octavia е подчертано комфортно, без да бъде меко, а управлението на „чеха“ е приятно директно.

Една от добродетелите на Škoda Octavia е предлаганото място: тук то е леко редуцирано в сравнение с версията без кабел за зареждане, който се прибира в поставка под товарния под. Вместимостта на багажника е от 490 до 1555 литра. Octavia iV предлага голям брой иновативни и модерни екстри и асистенти като например инфотейнмънт пакета с навигация Columbus, който включва Infotainment Online, Head-Up дисплей, електрическо управление на задния капак, безключов достъп до автомобила и разделителна мрежа за багаж.
Цената на Škoda Octavia iV започва от 60 360 лв.

Вместимостта на багажника на Octavia iV е леко редуцирана заради батериите, но все пак е повече от достатъчна: от 490 до 1555 л

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4-цил. турбо бензинов работен обем 1395 куб. см системна мощност 150 кВт. (204 к.с.) системен максимален въртящ момент 350 Нм задвижване предно/6-степенна авт. трансмисия с два съединителя максимална скорост 220 км/ч 0-100 км/ч за 7,8 сек Д/Ш/В 4689/1829/1477 мм тегло 1700 кг разход на гориво 1,0 л/100 км цена от 60 360 лв.

ИЗВОД

Хибридната система на Octavia iV функционира отлично с шлифованите си преходи при включване на двигателя с вътрешно горене. Иначе хибридната Octavia си остава един комфортен и практичен автомобил, който обаче не може да бъде алтернатива на дизела, ако изминавате много километри.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв